zaterdag 19 oktober 2019

Quilt bibliotheek/ plantenterrarium.

Ondanks mijn twee tussendoortjes heb ik toch weer een kersen-muizenblok in elkaar gezet.
Leuke afwisseling toch?


Dit kersenmuisje zit zich te verdiepen in één van de vele boeken uit de muizen quilt bibliotheek.


Wat een leukertje hè? En wat leest hij voor boek....


Natuurlijk een boek over handgemaakte quilts die met liefde gemaakt zijn.
Want dat is toch wat wij allemaal doen?


Ik vond het wel leuk om de stapel boeken op het patroon ook een titel te geven, en besloot daar zelfkantjes voor te gebruiken met wat toepasselijke titels.
Was wel een gepruts om dat er allemaal op de naaien, maar het is gelukt en het ziet er leuk uit.


Er zitten deze keer twee kantjes op het blok genaaid, maar deze vind ik wel heel mooi.
Hopelijk kan het muisje genieten van alle boeken en heeft hij tijd genoeg op de quiltschool om ze allemaal te lezen en te bekijken.


Kijk, dit is mijn bescheiden bibliotheek in mijn quiltkamer.
Voor zover ik weet heb ik die wel allemaal gelezen, maar ik ben toch meer van de quiltbladen, dus mijn boekenvoorraad valt wel mee.
Hoe is het met jullie quiltboeken, hebben jullie er veel?


Donderdagavond was er bij Intratuin een workshop plantenterrarium maken.
Dat leek me leuk, dus heb ik me aangemeld.
We waren met 30 deelnemers.


We kregen een grote glazen pot met grote afsluitkurk, en alles wat er verder nodig was om het te maken.


Alle benodigdheden zaten al afgemeten in zakjes in de glazen pot, en voor iedereen waren er 3 plantjes.
Aan het werk dus maar...


Nadat de ondergrond - die uit drie lagen bestond - was aan gebracht, werden de plantjes geplant.


Iedereen was er druk mee bezig...


Na het planten ging er nog een laagje grove kiezels overheen en als laatste een laag mos.
Eigenlijk duurde de workshop 1,5 uur, maar in een half uur was bijna iedereen al klaar.
De begeleiding liet erg te wensen over, ze liet ons maar gewoon begaan. maar de gebruiksaanwijzing zat er bij, dus was het niet moeilijk.
Maar met een groepje is het wel gezelliger natuurlijk.


Kijk, nu staat de pot gezellig thuis op de vensterbank, want hij heeft wel licht nodig.


Na een week, of wat langer mag hij worden afgesloten met de grote kurk.
Daarna hoef je er niets meer aan te doen. 
Het is een eco-systeem in het klein, dus geen water geven en geen mest, dus echt iets voor mij, want ik denk meestal pas aan planten watergeven als ze slap hangen.
Als het goed is blijven ze echt heel lang goed op deze manier.
Ik hou jullie op de hoogte.


Zo, ik krijg het druk, want mijn zoon belde net op, Lois en Sydney komen een nachtje logeren.
Gezellig!
Denk haast dat we wel weer uit eten zullen gaan, want dat doen ze graag die dames.

Fijne week gewenst met hopelijk eens een zonnetje, daar ben ik wel aan toe.
Liefs,
Floor












19 opmerkingen:

  1. Lief als jullie een reactie geven!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. weer zo een schattig muizen blokje
    leek me wel leuk de planten workschop
    en veel plezier met de meiden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schat van een blok Floor,ook de titels op de boeken
    Erg mooi gedaan. Dat is een uitkomst planten in een pot,ben benieuwd of het gaat lukken met de kurk erop.
    Een gezellig weekend toegewenst met de kleindochters.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer aller mooist jou kersenmuis blok.
    Mooi pot en gezellig zo in de workshop wat maken.
    Veel gezelligheid met je logeetjes.
    Ze treffen het maar om met oma uit eten te gaan.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een enig blok weer. Leuk dat je alle boeken een titel hebt gegeven, zo wordt het ook echt een eigen blokje.
    Wat jammer dat de planten workshop niet goed begeleid werd. Gelukkig ben je creatief genoeg om het een mooi stuk te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat wordt jou muisjes quilt toch leuk.
    De vaas met plantjes is ook mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk blokje van de lees-muis, ze houdt echt van lezen, dat zie je zo. Je hebt er een leuke draai van jezelf aan gegeven, dat maakt het nog mooier. Wat leuk zo'n workshop bij de Intratuin!
    Fijn weekend en veel plezier met de kleindochters!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig vooruitzicht, een logeerpartij van de dames!
    Die planten in glass doen me denken aan de jaren '70. Toen was dat ook erg 'in'.
    Wat een leuk muizenblok weer, die stapel quiltboeken...geweldig gewoon!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik las net een blog waar ik een beetje treurig van werd. Gelukkig allemaal leuke dingen hier. De boekenmuis, de plantworkshop en nog uit eten met je kleindochters. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hebben we toch toevallig deze week het zelfde blok gemaakt. Grappig om de verschillen te zien.....
    veel plezier verder en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk leuk leuk je kersenmuizenbieb. Goed idee om de randen van de stoffen te gebruiken. Creatief. Ziet er gezellig uit je plantenvaas. En een hele gezellige dag gewenst met de dametjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is jouw muisjesblok weer prachtig geworden. Alle details kloppen gewoon. En wat een geweldig idee om de boeken op die manier van een titel te voorzien!!
    Zo'n plantenworkshop was ook nog eens iets voor mij. Een pot met planten hebben staan waar je verder niet naar moet omkijken. Geweldig praktisch (en nog mooi ook!!)
    Fijne week Floor!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gezellig met de dames! Ze hebben vast een heel speciale band met jou als oma...
    En wat vind ik je bibliotheek leuk! Ik hoop maar niet dat de muisjes ook nog allerlei mooie quilts in hun eigen boekjes tegen komen en dat ze jou daar mee gaan lastig vallen...:)
    Wat heb je die blokjes weer gaaf gemaakt! Altijd een humoristische twist er bij...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook al liggen onze hobby's en liefhebberijen ver uit elkaar......
    toch vermaak ik me regelmatig met jou blogposten.
    De muisjesblok zo schattig bedacht!
    Nee, guiltboeken heb ik niet maar wel veel kookboeken.
    Workshops is ook niet zo mijn "ding", vaak te commercieel en een manier om klanten naar zaak te lokken.
    Wanneer ik de website van het tuincentrum moet geloven worden de workshops gegeven door professionele en gespecialiceerde begeleiders......
    jou ervaring was een andere,helaas.
    Hoop dat je veel plezier mag beleven aan je plantenpot in de vensterbank en een gezellig samenzijn met kleindochters.

    Fijne week en lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je dat geweldig leuk gedaan, die boeken met de titels op de rug. Wat een enorm leuk idee!

    Aangezien ik nog niet zo lang quilt heb ik nog niet veel boeken. Ik heb 4 boeken van Quiltmania omdat ik daar geweldig leuke quilts en bijbehorende patronen in vind staan. Ik blader er regelmatig voor mijn plezier door.

    Grappig die glazen pot met planten, die na verloop van tijd volledig self supporting zou moeten zijn. Ik ben benieuwd.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marion. De boeken van Quiltmania zijn inderdaad erg mooi, daar heb ik er ook een paar van.
      Ben ook benieuwd naar de plantjes in de pot, ik laat het zeker nog weten hoe het verder gaat.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  16. Geweldig Floor wat is dat een mooi maar vooral een heel erg lief blok geworden. Je maakt ze ook zo mooi. Ben heel benieuwd hoe het straks met de plantjes gaat.
    En de logeerpartij van jou kleindochters zal vast gezellig worden.
    Hier komen ook twee meisjes slapen het is vakantie he maar ach ook wel weer gezellig.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hi Floor,
    your mice are soooo sweet !!! I also do them, i have now 6 pieces of the quilt.
    Greatings from Vienna
    Mona
    www.mona-quiltsandmore.blogspot.co.at

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zeker leuke afwisseling.Wat mooi je stapeltje boekjes. Heel mooi gedaan wat een pietepeuterig werk. Je leesmuis zal wel blij zijn met alle boekjes. Toch een mooie vaas geworden Floor. Even eruit moet je maar denken.Ben een beetje laat met kijken, maar wens je toch nog een fijne week.
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen