zaterdag 5 oktober 2019

Gevaarlijk.

Een blogje over gevaar deze week.
Gevaar... is quilten gevaarlijk dan?
Nou, laten we het eens hebben over het gevaar van quiltbladen en -boeken...


Zo viel enkele weken geleden de nieuwe Quiltnieuws op de mat.
Kom ik bij dat artikel over de mooie quilts van Wil Fritsma.


Zie ik zo maar dit schattige quiltje wat ze gemaakt heeft....
Direct kwam dat bekende gevoel in me op van "dat wil ik ook maken!". Kennen jullie dat?

Stemmetje: "niet doen Floortje, je bent al aan zoveel projecten bezig".
"Ja, maar deze is maar klein"!
"Klein misschien, maar toch veel werk, dus doe maar niet"...


"Nou, weet je wat, ik teken alleen het patroontje, vind ik zo leuk om te doen."
"Doe nou niet Floor, je weet wat daar van komt"...


"Nee, dat gebeurd niet, ga er alleen ééntje maken, om te kijken of het wat wordt, anders hoef ik het niet te bewaren..."
"Zucht.... ik heb het je wel gezegd, ik hou verder mijn mond wel....".


"Heel verstandig, want ik maak er echt alleen maar vier, die kerstboompjes zijn zo leuk om te doen en zo klaar..."


Zo, even rust van dat lastige stemmetje van mijn geweten en maak er lekker nog vier...
Heb geen idee hoe groot of klein het quiltje is in het blad, want er zit natuurlijk geen patroon bij, maar ik maak de blokjes heel klein, 6,5 x 6.5 cm.


Er zit trouwens maar één sterretje in, dus dat kan ik ook wel eventjes doen....
Wel anders dan het patroon, want alles bestaat uit driehoekjes, dus besloot ik het sterretje ook uit driehoekjes te maken.


En ach.... dat kerstmannetje is ook leuk om even te proberen...
Nee, dat was het hoor, ik wil helemaal geen tussendoortje meer maken...

Maar eigenlijk kan ik nou wel doorgaan toch? Want ik hoef nog maar vier boompjes en twee kerst mannetjes en dan is het klaar, en het is tenslotte al bijna kerst over 2 maanden.
Natuurlijk nog wel alles in elkaar zetten en quilten, maar ja, laat ik de andere projecten wel even voor wat ze zijn, dit is zo leuk!

Zie je, zo gaat het, daar ben ik niet de enige in, wie heeft er nog meer last van al die gevaarlijke verleidingen?

Fijne week gewenst en geniet maar lekker van de lapjes.
Liefs,
Floor





22 opmerkingen:

  1. Gezellig als ik een reactie van je krijg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, ik herken het wel. Ik vond het ook al zo'n schattig quiltje😊
    Maar...uiteindelijk toch nog niet aan begonnen. Maar wie weet, voor Kerst volgend jaar?😂😂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms denk, ik lees geen blogs meer, geen Facebook quiltgroepen en kijk niet meer in tijdschriften. Het is zo verleidelijk om even iets te proberen, maar ook zo leuk....

    Heel, heel erg herkenbaar dus.
    Maar aan de andere kant, we vervelen ons nooit....

    Te leuk......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn gelukkig maar onschuldige verleidingen Mieke, en heel vaak kan ik ze goed weerstaan.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  4. gewoon je zin doen en genieten zolang het kan
    vind het trouwens ook een mooi quiltje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig quiltje gaat dit worden. Ja Floor, je denkt, ik doe niet zo veel, maar ik weet zeker dat jij met kerst een mooie quilt kant en klaar hebt. Ik vind de boompjes enig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, zo herkenbaar Floor! Leuk tussendoor projectje toch!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker aan toe geven als het je plezier geeft! Straks heb jij een heel lief quiltje hangen met de kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat quiltje is zeker klaar voor de kerst. Veel plezier met het maken ervan, het wordt heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Floor, Gewoon doen wat je wilt doen. Het is wel een mooie quilt zo voor de Kerst. Ik ken dat gevoel heel goed. Ook bij mij komt er weleens een ander project tussen. Van de week het een naar het andere kleine projectje gedaan. Mijn gevoel zegt dan ook" Maak eerst het andere af" : maar mijn nieuwgierigheid wint het.
    Fijn weekend en een leuke crea week.
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooooo, dat herken ik zo goed! Geef er maar lekker aan toe hoor. Als het enthousiasme er is, dan komt het goed. Het is een gaaf quiltje, snap wel dat die aan je bleef trekken!
    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo gaat dat soms hé, leuk quiltje word het , en komt zeker wel af voor de kerst.
    Ik kocht een

    Ja mooie boompjes, er zijn er meer die deze leuke boompjes maken. Ja het is herkenbaar , ik kocht een quilt tijdschrift , vond het mooi, en nu heb ik een abonnement genomen.
    zo bestel ik garen en ben aan de haak.
    Fijne zondag. Groetnis Annie


    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja wij quilters leven een leven vol verleidingen. Of voor leuke patronen of voor mooie lapjes Het gevaar ligt altijd op de loer, we willen niet maar genieten er ondertussen schaamteloos van als we weer bezweken zijn. :-) Jij geniet in ieder geval staks met de Kerst van een gezellig kerstquiltje aan de muur. Tenminste als je je niet laat verleiden voor een leuk ander tussendoortje. LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekker doorgaan, Floor, want het is veel te schattig! :) En ja, ik herken het wel, hoor, dat gevoel. Dat stemmetje is trouwens onzin, hoor, zo onnodig LOL

    Heb een fijne week & groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel herkenbaar zo'n projektjes heb ik ook

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh wat een heerlijk blogje.
    Voor mij voorlopig geen quilttijd.
    De verhuizing is bijna achter de rug. Donderdag leveren we de sleutel in. Toen ik jou titel las dacht ik meteen die titel kan ik ook hebben als ik een blogje zou schrijven. Manlief is vorige week van een trapje gevallen. En loopt op krukken, zijn knie in puin. In plaats van samen klussen en inpakken. Komt het nu allemaal op mij neer. Gelukkig zo nu en dan hulp. Kan je beter jou gevaar hebben. Daar hou je iets leuks aan over. Hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hihi, ja Floor, die stemmetjes herken ik ook. Ik heb er ook vaak last van (gehad), maar op dit moment zijn ze even stil en werk ik al een tijdje aan 1 en dezelfde quilt. Maar dat is natuurlijk geen garantie. Jij bent in ieder geval lekker bezig, die moet wel af komen voor Kerst, toch!?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb zitten grinniken om deze zin: "Nou, laten we het eens hebben over het gevaar van quiltbladen en -boeken..."

    Volstrekt ongevaarlijk, vooral lekker van genieten, dóen!!!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gevaar zit hem natuurlijk in het feit dat je straks bergen halve quilts hebt. Maar ik beloof het... ik maak ze (hopelijk) uiteindelijk af :-)
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  18. Haha, hier heb ik toch echt mee moeten lachen. Ik denk dat bijna iedere blogbezoeker zich hierin zal herkennen. Ik tenminste toch.
    Telkens als ik in mijn boeken duik heb ik prijs.
    Volgens mij ga je met kerstmis kunnen genieten van dit prachtige quiltje. Jouw versie van het sterretje vind ik erg mooi!!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het erge is... ik heb nog heeeeeeeel veel "wil ik maken quilts".
      Maar soms moet het direct :-)
      Maar ach, als het meisje maar geniet hè?
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  19. Oooh, die verslaving hebben heel veel mensen, en hij is gelukkig niet schadelijk. Hij levert heel veel plezier op. Misschien ook wel volle kasten en veel projecten, maar uiteindelijk komt dat ook wel weer goed! Ik ben benieuwd naar het resultaat, maar het begin mag er zijn. Het is een leuk nieuw project.

    BeantwoordenVerwijderen