zaterdag 26 oktober 2019

Vondelingetje.

Hoewel ik in mijn quiltkamer alleen maar laden met lappen heb, verblijf ik sinds ons reisje naar Berlijn regelmatig even in de lappenmand.
Tussendoor toch maar steeds weer wat doen, want ja, ik wil altijd zoveel.
Daarom maar een kort blogje deze week, want veel is er niet gebeurd.


Ging verleden week wat andere quilts aan de muur hangen en kwam toen deze affe top tegen, die er al heel erg lang ligt.
Jaren geleden op les gemaakt, maar ik was er niet tevreden over, dus verdween hij in de kast.
Weet eigenlijk niet eens of ie al helemaal af was, maar het was niet mijn ding, en nog steeds niet.


Het middenstuk vond en vind ik wel mooi, misschien de randen er afhalen en alleen daar een quiltje van maken?
Wel een beetje kaal eigenlijk....


Dan misschien één rand er aan laten???
Dat was het eigenlijk ook niet.....


Na lang wikken en wegen, foto's maken, nog eens kijken, advies vragen....
Zo, met twee randen om het middenstuk vind ik het toch het leukst.


Dus maar gelijk gedubbeld, zodat ie klaar ligt als ik zin krijg om hem te quilten.


Maar Jane ligt er nog, en het tussendoorkerstquiltje roept om aandacht...
Dus het zal nog wel even duren, maar het is niet zo groot, dus wie weet.
Welke quilts ik uit de kast heb gehaald voor aan de muur?


In de gang hangt nu mijn Afrikaanse quilt, in mooie warme herfstkleuren. Dat past wel bij het herfstweer.


Heel anders van kleur, maar mijn Japanse-puzzel quilt hangt er ook.
Die naam is niet voor niets gekozen. Ondanks dat ie er heel gemakkelijk uit ziet, was het een echte puzzel om hem in elkaar te krijgen.


Boven de eettafel is de vrolijke vogeltuinquilt weer naar de kast verbannen en heb ik eens mijn mooie Amish sterrenquilt opgehangen.
Die stoffen kreeg ik eens van een mevrouw die stopte met quilten. Vind het mooi zo in donkerblauw met vaalgroen. Heel stemmig en ingetogen.


Het leuke van een Amish quilt maken is dat je je heerlijk kunt uitleven met doorquilten op de brede effen randen.
Was zo leuk om te doen. Maar het is ook genieten om er naar te kijken als hij eenmaal hangt.

Het wordt koud van de week, dus de dikke winterjassen maar te voorschijn halen.
Een fijne week gewenst lieve bloglezers!
Liefs,
Floor

21 opmerkingen:

  1. Leuk als ik een reactie van je krijg.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Floor. Wat een mooie foto’s. Knap dat je nu ineens dat quiltje afmaakt. Leuk met die twee randen. En je andere quilts zijn ook al zo leuk.
    En wat betreft die lappenmand : ik geloof dat iedereen daar momenteel inzit. Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige quilts heb je weer hangen. Leuk om ze aan het seizoen aan te passen. Prachtig hoor, jouw quiltwerk van de amish quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Floor, zelf uit de lappenmand blijven, hoewel er wel veel mensen ziek zijn. de broderie perse quilt vind ik wel heel mooi. Is het misschien een idee het iets groter te maken en dan met een mooie bloemenrand er langs? Je hebt mooie herfstkleuren quilts opgehangen en daar past deze rode mooi bij. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie quilts heb je hangen,ben weg van je Amishquilt,erg mooi doorgequilt.Uit de lappenmand blijven hoor,beterschap
    Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie quilts allemaal!! De ene nog mooier dan de andere... Beterschap, Floor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de quilts zijn zo mooi,maar de amish vind ik super

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allemaal prachtig mooi de quilts.
    Kleine quiltje word echt mooi zo met de 2 randen.
    Beterschap en zelf uit de lappenmand blijven hoor.
    Fijne zondag.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat vervelend om zelf in de lappenmand te zitten. Hopelijk knap je toch telkens weer goed op.
    Leuk om met de wisseling van de seizoenen ook de quilts aan te passen. Wat heb je me daar een prachtige Afrikaanse quilt hangen!! Ik krijg er direct het zinderende Afrika gevoel bij dat ik ginds heb mogen ervaren. Oh zo mooi!!
    Je Amish quilt is ook prachtig. Een feestje om daar dagelijks naar te kunnen kijken!!
    Fijne week voor jou!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat mijn Afrikaanse quilt jou direct weer het echte Afrika gevoel geven. De sfeer heb ik destijds dus goed getroffen met de juiste kleuren en stoffen.
      Ben er zelf nooit geweest, maar kan me er wel iets bij voorstellen n.a.v. foto's.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  10. Mmmm...de affe top vind ik toch wel een leukerd, veel rood, daar hou ik wel van. En wat een leuke quilts heb je nu opgehangen. De Afrika quilt is prachtig, mooie kleuren ook! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb jij toch een hoop mooie quilts gemaakt zeg!
    Hoop dat je niet ziek word al is kwakkelen ook niet aan te raden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat je een kast hebt waar je 'gewoon wat uit trekt...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi die quilt zo met 2 randen. Wat gaaf dat je elke keer je huis kan op vrolijken met een andere quilt.
    Heel mooi die Amish boven je eethoek.
    Zo word je ze ook niet beu. Ik wissel ook mijn haakwerk per seizoen. Een hele fijne week.
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige quilts, de Amish quilt zo mooi sober en dan de Afrikaanse quilt heel warme kleuren allemaal even mooi.
    Snel uit de lappenmand klimmen hoor Floor, dat is allemaal maar niets.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat goed dat je deze nog-niet-affe quilt tevoorschijn hebt gehaald en er een nieuwe wending aan geeft. Wat je zegt: het middenstuk is wel erg mooi, en met 2 randen er omheen is het ook prima, toch!? Veel succes er mee, we zien het resultaat hier wel verschijnen, en beterschap gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn, dat je zoveel quilts hebt. Dan kun je wisselen naar seizoen en stemming. De Amish kleurt prachtig bij de kandelaar. Hopelijk klim je gauw weer uit de lappenmand. "Good goan".

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oooo, jij wisselt de quilts af aan de muur! Ik dacht altijd dat je ze allemaal ophingen... Ik snapte ook al niet hoe je dat voor elkaar kreeg! Ik vind het vondelingetje schattig en ik zou zeggen 'zo laten..', maar je hebt al een besluit genomen en dat is ook goed.
    Ben je grieperig? Het heerst wel geloof ik... Onze zoon had het vorige weekend te pakken en DH had een zere keel..
    Nou, rustig aan maar... Goed je vitamientjes binnen krijgen en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schitterende Quilts laat je zien hoor, die kleuren van die Afrikaanse zijn zo warm he..........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi vind Ik het met die twee ran den, een lief Klein quiltje. De Amish quilt is geweldig, wat hangt de quilt mooi op die plek. Je hebt genoeg moois om je heen als inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha die Floor. Ik eens even bijgelezen op je blog. Mooi uitstapje naar Berlijn maakten jullie. Wat is je leven veranderd hè?!
    Ik vind dit quiltje leuk hoor en goed om dat weer eens op te hangen.
    Lieve groet van mij (ook van Chago).

    BeantwoordenVerwijderen