zaterdag 26 september 2020

Delft.

Verleden week zijn Theo en ik een ochtendje naar Delft geweest.
Dat het daar "rood" gebied was, hoorden we pas 's avonds op het journaal, maar het was gelukkig heel rustig op woensdagochtend.
Trouwens... Utrecht is ook rood gebied, dus maakt het niet zoveel uit waar je bent...


A L S   J E   M A A R    V O L D O E N D E   A F S TA N D   H O U D T ! ! !

Natuurlijk weer veel foto's gemaakt, lopen jullie even mee door het prachtige Delft?



De oude kerk.


Mooie oude huizen.


Overal Delftsblauwe voorstellingen natuurlijk.


De nieuwe kerk.


Het stadhuis, mooie locatie om daar te trouwen.


Even naar binnen bij deze winkel vol met Delfsblauw. De echte mooie stukken zijn erg duur.


Dit is het geboortehuis van Johannes Vermeer.


Ook natuurlijk even op zoek gegaan naar het beroemde "Straatje" van Vermeer.
Er is door middel van oude plattegronden van Delft helemaal uitgezocht dat het deze plek moet zijn.
Het lijkt er nog wel wat op, maar de oude huizen zijn helemaal vernieuwd.


Op internet vond ik deze foto, waar op te zien is dat het nog een beetje lijkt op het schilderij.
Toch leuk dat ik even op de plek ben geweest waar Johannes heeft zitten schilderen 😊


Dit waterhoentje kwamen we ook tegen. Had een nest gemaakt onder een vlondertje. 
Heel slim, zo zit je lekker droog met je kindertjes.




Mooi al die blauwe kunstwerken in de stad.
 

De nieuwe kerk even bezichtigd. Echt de mooiste van de twee grote kerken.


Dit is de graftombe van de Oranjes.


Willem van Oranje.



Glas in lood is zo mooi, dat moet je in het echt zien.



Het graf van Johannes Vermeer ligt hier niet meer, alleen een gedenksteen.



Hier hebben ze ook mooie grachten. 
Het was een fijne ochtend, afgesloten met een lekkere lunch op een terras.



Misschien een quiltpatroon?


Over quiltpatronen gesproken..... ik kwam dit beeldige kerstquiltje tegen in een oud Amerikaans quiltblad..... zou ik dit maken als tussendoortje???? 😄😄😄

Wens iedereen een heerlijke week toe.
Liefs,
Floor




17 opmerkingen:

  1. Ben altijd blij met jullie reacties!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Delft nog nooit naar toe geweest maar aan jou mooie foto's te zien echt de moeite waard. Wie weet om dat nog eens te gaan doen.
    Fijn dat jullie samen weer genoten hebben.
    Een Kerst quiltje leuk hoor. Kerst het lijkt nog zo ver weg maar de tijd gaat zo snel.
    Fijne week.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk maak jij dat tussendoortje, het is veel te leuk om niet te doen. Delft is prachtig, mooie foto's heb je gemaakt, zo kunnen wij mee genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om door jou foto's het idee te hebben gehad dat ik door Delft heb gelopen.
    En ik ben bang dat je de schaar al in de stof hebt gezet voor dat tussendoor quiltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was een welbestede morgen, en ons een rondleiding gegeven door Delf. Nee ben daar nooit geweest.
    Een schattig quiltje, en zo te zien echt iets voor jou. Ik denk dat het een tussendoortje word
    Fijne week
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Floor,
    Wat een leuke ontdekkingstocht door Delft heb je deze week voor ons beschreven. Ik heb genoten van de mooie foto's. Dat glas in lood raam met al die figuren erop is prachtig. Johannes Vermeer is wel niet oud geworden zie ik. Hij heeft wel prachtige schilderijen nagelaten. Internet is toch zo'n geweldige bron van informatie. Mooi om die twee foto's van Het straatje van Vermeer zo naast elkaar te zien!!
    Ik wil dat kerstquiltje dolgraag in jouw uitvoering zien -:))
    Fijne week en tot blogs!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ondanks de corona heb je toch een heerlijke dag gehad zo te zien! Volgens mij ben ik daar nog nooit geweest dus ook maar eens doen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige stad je kijkt je ogen uit. Leuk dat jullie ook geweest zijn. Gezellig een ochtend weg en dan afsluiten met een heerlijke lunch. Er hangt met kerst vast een nieuw quiltje aan de muur. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt ons als een gids door Delft meegenomen, prachtige stad is het.
    En ik denk dat je al voorzichtig met het quiltje begonnen bent. lol.
    Fijne week toegewenst, groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hoor een dagje delft, hebben wij ook wel eens gedaan. Maar het huisje van Vermeer? Nee ik herken het helemaal niet. Wat ik wel heel lollig vind is dat er anno 2020 ook toevallig iemand in de poort staat en dat er kinderen aan het spelen waren. Maar dan stopt de vergelijking eigenlijk wel. Inderdaad bijzonder dat wij onze voetstappen zo in de geschiedenis zetten kunnen. Wandelen waar Johannes ook gelopen heeft. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke ochtend hebben jullie gehad Floor en wat een mooie foto's. Ik ben er pas één keer geweest op een personeelsuitje. En dan zie je nog niet echt de dingen die je wil zien. Als ik naar je foto's kijk dan wordt het toch tijd om er eens heen te gaan.
    En inderdaad, zolang je afstand houdt kan dat gelukkig nog. Fijn is dat, toch even er tussen uit en dan krijg je zomaar weer quilt inspiratie voor het volgende tussendoortje....ben je al begonnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat je ons laat meegenieten van deze mooie stad. Ik was er jaren geleden eens maar had geen tijd om rond te kijken. Moet ik toch maar eens gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. piep

    Bedankt dat ik mee mocht wandelen in het mooie Delft.
    Prachtige plaatjes
    knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk verslag uit Delft!! daar moet ik echt weer eens heen.


    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie wandeling door Delft en prachtige foto's.Mooi al dat Delfts blauw in de stad.Nu heb jij weer mooie ideeën voor een quilt. Je hebt gelijk er even tussenuit. In Utrecht moet je ook afstand houden. Doen wij ook en kijken goed uit.
    De kerstquilt is heel mooi.
    Liefs van Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is Delft mooi! Ik was het bijna alweer vergeten... Het is echt jaren geleden dat we daar waren. Prachtig, die oude kerk.
    En ik weet nu al dat dit tussendoortje er komt! Hahahaha...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh ja.. Delft is zo een leuke, mooie stad. Ik ben er ook verschillende keren en met verschillende mensen een dagje geweest en ik zou zo weer willen

    BeantwoordenVerwijderen