zaterdag 5 september 2020

Nieuw groot project.

Had er al over geschreven dat ik in september mijn nieuwe project zou laten zien.


Met deze foto van het speldje van het Internationale Quiltfestival in Houston in 2019 is het allemaal begonnen.
Ik zag het op het blog van Laura die daar voor was uitgenodigd.
Zucht..... wat mooi!


Dat speldje is ontworpen n.a.v. deze schitterende blauwe quilt.
De naam is "Blues in Bloom". 
Het patroon staat in het boek "In full Bloom" van Barb Adams en Alma Allen.
Natuurlijk gelijk op zoek gegaan naar dat boek, ik mòest het hebben! Maar helaas.... niet kunnen vinden.


Maar ik ben niet voor één gat te vangen, dus ik maakte een afdruk van de foto van de gehele quilt, en knipte elk blokje apart uit.
Die vergrootte ik steeds verder totdat ik de gewenste maat had.
Geen idee natuurlijk hoe groot de quilt in het boek is, maar ik heb de blokken 17 x 17 cm gemaakt, zodat de gehele quilt niet zo groot wordt.
Waarom ik het dan toch een groot project noem? Omdat het een heel bewerkelijke quilt is, dus niet een snel tussendoortje.


Mijn blauwe lapjes lade opengetrokken en uitgezocht wat ik wilde gebruiken. 
Grote lappen en kleine lapjes, alles is mogelijk bij deze afwisselende quilt.


Eerst de achtergrond stof voor de blokken geknipt. De verschillende kleuren zo goed mogelijk benaderd.


Met het middelste blok begonnen om elk onderdeel uit het papier te knippen en daarna uit stof.
Heerlijk dat uitzoeken van de lapjes! Ik kijk niet naar het origineel, ik kies mijn eigen kleuren blauw.


Er komen heel veel kleine mini cirkeltjes op de blokken. Met die handige plastic ringetjes is het goed te doen.


Inmiddels zijn er van verschillende blokken al lapjes opgehangen op mijn ontwerpwand.
Zo krijg ik een goed overzicht van welke kleuren en stofjes ik moet gebruiken.


Tijdens het opnaaien van de cirkeltjes heb ik er nog 4 veranderd in een lichtere kleur.


Momenteel bijna klaar met het volgende blok (op deze foto alleen nog geknipte lapjes). 
Heerlijk hè die kleurtjes! Dit blok heeft een vogeltje.
Kunnen jullie je voorstellen dat ik helemaal blij word van deze quilt?
Ga vanmiddag weer lekker verder.


Vandaag is het precies 2 jaar geleden dat Wim overleed. 
Ondanks dat ik heel blij ben met mijn lieve vriend Theo, mis ik hem nog steeds, zou zo graag eens even bijpraten
Dit kleine fotootje staat hier op mijn bureau naast mijn laptop, samen het het fotootje van mijn zus, die ik ook nog steeds mis.

Wens iedereen een hele fijne week toe, met lekker veel herfst-zon!
Lieve groetjes,
Floor






23 opmerkingen:

  1. Leuk als ik reacties van jullie krijg!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het gemis en het verdriet blijft. Wat mooi wat je maakt. Ook ik wens jou een mooi zonnig herfstweekend toe. Groetjes Wilma Oud

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Floor, wat fantastisch. Geweldig om zo je eigen quilt te ontwerpen. En nu niet zeggen dat je het " gewoon" maar nagetekend hebt. Want het is echt geweldig! Ik vind m nu al wonderschoon. Netjes dat je het origineel even noemt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb het niet "gewoon" nagetekend, heb het gekopieerd Mieke.
      Dus echt geen eigen ontwerp!
      Maar dank je voor je lieve reactie.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  4. Die is mooi maar zoveel werk amaai niets voor mij hoor.
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte met je gemis en het verdriet. Ik las laatst:" Rouw is de aanwezigheid van een afwezige". Hij blijft toch een beetje bij je.
    Wat wordt dat een prachtige quilt. Geweldig je doorzettingsvermogen en fijn dat het je zoveel plezier oplevert.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alle respect voor het feit dat je dit patroon "maakbaar" hebt gemaakt. Daar zitten al heel wat uurtjes denkwerk in. Het wordt schitterend met al die mooie blauwe lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. piep wauw die wordt prachtig, een troodtknuffel voor je gemis meid knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow Floor... , dat is echt ontzettend mooi! Ik vind het zò gaaf hoe je het hebt aangepakt; zonder boek en zonder patroon... Maar gewoon je gezond verstand en je creativiteit gebruiken.
    En ja, ik vind die kleuren blauw en de afbeeldingen zelf ook enorm mooi!
    Twee jaar al weer... Ja, het gemis blijft en dat is ook logisch als je zolang samen bent geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat gaat iets prachtigs worden, Floor. Dat is het nu al

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig je nieuw werk. Kleur en ontwerp en zo veel kleine rondjes
    De tijd gaat toch snel, 2 jaar al weer. Zeker het gemis blijft, sterkte.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige quilt gaat dit weer worden.
    Zo knap, gewoon van een plaatje.
    Doe het je niet na.
    Twee jaar alweer. Sterkte maar wat vliegt de tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tijd vliegt maar soms lijkt het of het overlijden van iemand nog maar pas geleden
    is. Als je zolang lief en leed gedeeld hebt wil je graag nog even babbelen al is het alleen maar over de mooie quilt die je aan het maken bent. Goed dat je niet voor een gat te vangen bent, je bent even bezig maar dan kan je de blokken op je eigen maat maken. Veel plezier met dit project.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alweer 2 jaar geleden,de tijd vliegt voorbij, maar hij zal voor altijd in je hart blijven. Veel sterkte.
    Vind je blokken prachtig, en zo mooi in het blauw. Ben benieuwd naar het totaal plaatje.
    Fijne week toegewenst. groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Floor,
    Ik herinner het mij nog goed die septembermaand 2 jaar geleden waarin je Wim hebt moeten loslaten. Dat zijn zware klappen in het leven. Ondanks het verdriet en het grote gemis ben je toch verder gegaan met je leven. Daar zullen héél veel moeilijke dagen bij geweest zijn. Fijn dat je Theo tegen bent gekomen. Dat geeft zeker steun langs beide kanten. Maar gelukkig heb je ook je lapjes. En daar kan jij mee toveren!!
    Kijk toch eens wat een prachtig nieuw project hier te zien is. Super dat je ons laat meekijken hoe je dit allemaal uitgewerkt hebt. Ik heb het ook ooit op deze manier gedaan en ik was verbaasd dat het zo goed werkte. Je weet dat ik een groot bewonderaar ben van jouw appliqueer talent. Ik ga met veel belangstelling dit project zien groeien!
    Fijne week!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vergeet ik nog te zeggen hoeveel jij en je zus op elkaar lijken.
    Echt verbazend veel!! Mooi om te zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja wanneer je iemand verliest waar je veel van houdt, gaat het gemis nooit voorbij! Gelukkig kunnen we er wel beter mee omgaan. Wat lijk je veel op je zus zeg!
    Je blokjes worden mooi... gelukkig is het toch nog gelukt ondanks dat het boek niet meer te krijgen was.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijk creatief project om bij weg te mijmeren en te denken aan de lieverds die er niet meer zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het gemis blijft al gaan de scherpe randjes er van af-vind het een teken dat de liefde groot was.... Hij was een deel van je leven...
    Dapper om deze quilt op deze manier na te maken. Veel quilt plezier!
    groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja hè Floor, er groeit een velletje over de wonden, maar daaronder blijft het gemis altijd aanwezig. Maar ik zie dat je het gezegde "waar een wil is, is een weg" alle eer aandoet. Wát een bewerkelijk project, maar wat zal het weer mooi worden. En wat fijn dat er weer flink wat regen gevallen is hè... mijn regenmeter liep zelfs over. Alles kikkert er weer van op in de tuin; helaas ook het onkruid. Fijne week, Floor!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dag Floor,

    Wat een prachtig nieuw project ben je aan het maken ... creëren klinkt eigenlijk beter ;)
    Wat een lief hoekje, zo met Wim en je zus. Wat vliegt de tijd, 2 jaar geleden alweer dat je man stierf. Dat van dat bijpraten herken ik!

    Fijne week met veel mooie steekjes, maar dat gaat vast lukken!
    Liefs, Carolien

    P.S. Ben het helemaal met je eens: compleet gerestaureerde kerken hebben vaak wat steriels!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Twee jaar alweer Floor, natuurlijk mis je Wim nog steeds. Dat is en blijft een verlangen, dat nog even zien, nog even bijpraten, nog even aanraken.......
    Ben zo blij voor jou en Theo dat jullie elkaars verdriet wat kunnen verlichten en kijken naar de toekomst.

    Wat ben je toch een Crea Bea! Zo mooi hoe je die quilt na maakt. Ik hou er van. Lekker doen wat je mooi vindt. Het lukt jou altijd zo goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ben je toch een kunstenares!! Je hebt zóveel talenten Floor. Wat wordt dit een pracht!!!

    BeantwoordenVerwijderen