zaterdag 19 september 2020

Herfst.

Ja, het is weer zover... herfst. De blaadjes vallen, en overal kastanjes en eikels op de grond.
Het is prachtig weer, dat maakt de herfst nog mooier, elke dag genieten.


Dus werd het de hoogste tijd om voor de laatste borduurring een herfstontwerp te maken.
Deze kleurige boom is het geworden.


Dit keer heb ik het ontwerp zelf bedacht en getekend.


In de lappen voorraad vond ik deze mooie batiks, die ik al meer dan 10 jaar in de kast heb liggen.
Prachtige herfstkleuren toch?


Eerst de twee ondergrond stoffen aan elkaar naaien en de tekening op mijn lichtbak overnemen op de stof.


Was best veel werk (met regelmatig veranderingen) voordat ik de lapjes zo had liggen tot ik tevreden was met het resultaat.


Toen het gepriegel met de wortels van de boom, die aan de uiteinde geborduurd zijn.


Na het opnaaien van alle gekleurde stukjes kon de borduurring er omheen. Het is dus geen quiltje, want er wordt niet in gequilt. Gewoon opspannen van de stof.
Ik had al eerder dit jaar 3 andere laten zien, want ik had 4 borduurringen tegelijk gekocht met het voornemen om de vier jaargetijden uit te beelden.


En dat is gelukt. Ik hang steeds één jaargetijde op, en kan er zo nog jaren van genieten.


Verder ben ik - samen met Jody- de laatste hand aan het leggen aan mijn kleine Dear Jane, heerlijk dat ie nu bijna af is.


Heb inmiddels 2 nieuwe struiken gekocht om de lege plekken in mijn deels verdroogde tuin op te vullen. 
Deze vond ik zo leuk met die bloeiende bolletjes. De bijen zijn er gek op.


En deze blauwe, ook een echte bijenplant.


Wat ik in de Libelle van deze week zag, dat is natuurlijk een echte must-have voor quilters!
Een spelletje dat Patchwork heet, leuk toch?
Maar aan de andere kant, in die tijd dat we het spelletje spelen kan je ook echte steekjes maken 😜
Denk dat ik dat nu maar eens ga doen...

Wens jullie een prachtige herfstweek toe.
Liefs,
Floor

18 opmerkingen:

  1. Lief als ik reacties van jullie krijg.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De herfstboom is schitterend geworden met die batiklapjes. Jouw vier seizoenen vormen een kleurig kwartet. Mooie nieuwe struiken heb je gekocht, daar zullen de bijen en vlinders blij mee zijn. Geniet van dit warme weekend in het zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je herfst boom vind ik de mooiste van de 4 geworden. Het spelletje dat je gekocht hebt,heb ik jaren geleden gekregen van een lief vriendinnetje. Het is het is echt heel leuk om te spelen met vaak een verrassende winnaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat heb je dat mooi gemaakt! En nog leuker dat je het zelf ontworpen hebt... nu heb je echt iets unieks aan de muur.
    Ja wat is dat leuk van die planten in de tuin waar de bijen van houden hé? Bij ons is de lavendel favoriet bij ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je tafereeltje is weer prachtig.
    Die plant met balletjes heb ik ook gekocht. Was op slag verliefd op de bloeiwijze.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig boompje is dat geworden. Leuk dat je dat zelf ontworpen hebt. Goed weekend geniet nog lekker van de zonnige dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi het herfstboompje, weer precies en zo netjes.
    Zo in een kleine ring en wat leuk zo van al de jaargetijden.
    Zo wissel ik elke maand het quiltje van de maand.
    Fijne week.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Floor wat heb je weer veel gedaan de afgelopen 3 weken.Wat mooi je vier jaargetijden en wat een werk met die wortels. Mooie planten, die zullen wel groeien. Vanaf woensdag gaat het weer meer regenen. Dat hebben de tuinen wel nodig. Groetjes en een hele fijne week.Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je een ontzettend leuke ontwerpjes gemaakt voor de borduurringen! Super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige herfstboom Floor. Een erg leuk geheel zo met de andere jaargetijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Floor,
    Oh ja, we hadden nog 1 seizoen te goed bij jou. En daar staat hij dan in volle glorie, de herfstboom. Wat heb je dit weer ontzettend mooi bedacht en gemaakt!!!!
    Ik heb de foto's goed zitten bekijken want ik blijf me verbazen dat jij die kleine werkjes zo mooi kan uitvoeren. Die boomwortels zijn zó goed gelukt!! Nu kan je ieder seizoen genieten van een klein pareltje aan de muur!! Ik zou er geen favoriet uit kunnen kiezen. Ik vind ze allemaal even mooi!!
    Nog even en er is weer een quilt af. Wat geweldig!!
    Geniet van de nieuwe prachtige planten. Mooie keuze!!
    Fijne week en tot blogs!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig ontwerp zeg, je zou de vier zo als patroon kunnen uitbrengen. Mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een ontzettend leuk idee Floor, om zo voor ieder jaargetijde aan aparte borduurring op te kunnen hangen. Het is een leuk ontwerp geworden, en zo zie je maar: ook al liggen stoffen al jaren in de kast, ooit komt er vanzelf een project voorbij waarbij ze van pas komen. Het bordspel staat hier uiteraard ook in de kast, maar dat kan ook bijna niet anders wanneer 1 persoon dol is op patchwork en de ander dol op bordspellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige impressie van de herfst, erg goed gelukt, en de wortels zien er ook perfekt uit.
    En Jody is ook alweer opgeknapt zie ik.
    Wens je een fijne week toe, groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig ontwerp, Floor. Chapeau hoor. En fijn dat de gekwelde tuin weer nieuwe bewoners heeft. (weet je zeker dat er geen coronavirusjes aan je nieuwe aanwinst groeien?) :)
    En deze heerlijke nazomer is echt genieten hè? Groetjes en een fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi Floor je jaargetijden! Die kunnen zo het museum in of pronken op een tentoonstelling. Echt weer super knap gemaakt.
    Dat spel heb ik, kreeg het een tijd geleden van een vriendin, we hebben het alleen nog niet gespeeld, moeten we toch eens de tijd voor nemen........

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, wat een mooi ontwerp heb je gemaakt! Je bent daar hartstikke goed in Floor, weet je dat wel? Kan zò in een tijdschrift!
    Misschien een beetje domme vraag... maar heb je die lapjes nu wel geappliceerd? Of hoe zitten ze vast? Ik zie witte lijntjes op de ene foto, en op het voltooide werkstuk zie ik ze niet meer...
    Ik moest zo lachen om die blik van Jody; ze bewaakt je DH geloof ik...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker zijn al die stukjes geappliqueerd. Die witte lijntjes op de andere foto was voordat ik begon met naaien. Die lijntjes worden dus zoompjes en naar binnen geslagen.

      Verwijderen