vrijdag 28 mei 2021

Hartjesquilt-top is klaar!

Het heeft jaren geduurd, maar mijn hartjesquilt-top is af!
Ben er aan begonnen op 18 maart 2017 !


Werkte daar zo af en toe maar aan, vooral in de zomer in de tuin.


Op vakantie de laatste blokjes gemaakt.
Ze liggen hier nog op mijn oude bankje waar ik bijna doorheen zakte...





Zo leuk om al die mooie (vooral) gekregen stofjes voorbij te zien komen.



Nog even showen op mijn inmiddels gekochte mooie nieuwe bankje.
Natuurlijk is hij weer zoals ik met alle quilts doe, helemaal met de hand gemaakt.



Heb nog veel hartjes over, wel 80 stuks! Misschien is er iemand anders die heel graag een hartjesquilt wil gaan maken?


Hier kan je zien wat de afmeting van elk hartje is.


Dan het vervelende strijkwerk...



Alles vastplakken op mijn tafel en het doorrijgen kan gaan beginnen.
De helft van de quilttop past maar op mijn grote tafel, de andere helft hangt er overheen.


Met twee oude strijkijzers van mijn opa zet ik de andere helft vast om de achterkantstof strak te trekken.


Mijn favoriete kromme naald, en aan de slag!


In de stof steken en hup de naald komt vanzelf weer omhoog.


De hartjes ga ik doorquilten, maar in het midden tussen de blokjes ga ik knopen.
Dus een dubbele katoenen draad gebruiken en mijn wondernaald doet de rest... nou ja ik moet zelf ook nog wel wat doen 😜


Het is leuk en eens wat anders dan alles helemaal doorquilten.
Snel klaar is trouwens ook een leuke bijkomstigheid. 😉


Momenteel na een koude en zeer natte meimaand, met zelfs van de week een flinke harde hagelbui, is het nu geen quiltweer meer.
Zo lekker even in de zon gaan zitten, heerlijk! 🌞🌞🌞
Een heerlijke voorjaarsweek gewenst allemaal!
Liefs,
Floor


17 opmerkingen:

  1. Lief als ik een reactie van jullie krijg.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een Plaatje, Floor. En wat een werk om helemaal op de hand te doen. Heerlijk dat het af is, nu ervan genieten. Hang je hem op of gaat ie op het bed/ de bank?
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is de top leuk geworden. En nu gauw in de tuin van het zonnetje genieten. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Floor,
    Zo fijn dat er weer een top af is. 2017 dat valt nog mee -:)! Bij mij liggen ze wel eens langer.
    Er valt veel te zien in deze quilt. Zoveel gezellige plaatjes voor de hartjes heb je gebruikt. Met een beetje hulp van gulle gevers lees ik. Geweldig!!
    Wat een goed idee om de achterkant van de stof op die manier op te spannen tijdens het dubbelen. Zo'n naald heb ik ook maar op deze manier heb ik ze nog nooit gebruikt. Alweer een tip om te onthouden. Die knoopjes gaan hÊÊl mooi staan bij deze quilt.
    Hoe groot is deze quilt eigenlijk geworden? Je had nog meer blokjes kunnen maken aan het stapeltje hartjes te zien maar genoeg is genoeg. Dat moet jouw gevoel geweest zijn.
    Eindelijk liggen er wat warmere dagen in het verschiet. Dat zal deugd doen. Jij zal er vast van gaan genieten op dat mooie nieuwe bankje van je!!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt weer een snoepje gemaakt, Floor. Wat mooi, al die hartjes van verschillende lapjes, plaatjes allemaal. Je hebt nog heel wat te quilten maar het is leuk dat je het afwisselt met knoopjes. Dat schiet inderdaad wat sneller op. Met dit lekkere weer heb je toch ook nog wel tijd om op je nieuwe bankje te zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sommige quilts Duran wat longer dan andere, maar dan heb je ook wat! Super leuk geworden, en vol leuke herinneringen aan de gekregen lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig is deze quilt zeg!
    En vandaag lekker genoten van het zonnetje?
    Ik wel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk resultaat en wat maakt het uit hoe lang je er over doet. Enne.. het warmere weer komt eraan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor,

    Leuk om je hartjesquilt weer te zien en hoera! de top is klaar! Grappig dat je hem met 2 technieken afmaakt :) Ziet er heel mooi uit ... en je bankje ook trouwens! Komt goed uit, want de 'buitenzitdagen' zijn aangebroken, als het goed is. Heerlijk, genieten! Fijn weekend!

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lieve quilt is het geworden, en zeker zo speciaal met alle lapjes uit vriendschap gekregen.
    Geniet lekker in de zon van je nieuwe bankje.
    Fijne week toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. goodluck finishing the heart quilt.......it looks good..........

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh and I have several old irons like that.......

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er mooi uit. Goed gedaan hoor. Ik weet nog dat je er mee begon. Veel plezier met het knopen. Goed weekend, groet Alice.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie! Echt leuk die hartjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De blokjes zijn stuk voor stuk schilderijtjes... Ik vind hem zo mooi geworden, maar dat kon ook eigenlijk niet anders met al die lieve stofjes. Leuk, die knopen!
    Enne... wat zal jij nu genieten in je tuin met dit weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gezellige kijkquilt is dit geworden met al die plaatjes en bovenal leuk dat je er zoveel gekregen hebt. Met door quilten en knopen kom je ze weer allemaal tegen. Veel plezier van je bankje. Je kunt er nu heerlijk op zitten in het zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. What a wonderful Quilt Top and what interesting way to quilt it. It looks perfect.

    BeantwoordenVerwijderen