vrijdag 21 mei 2021

Juultje in mei en heel veel baby's.

Hè, hè, eindelijk mag ik ook mijn verhaal kwijt, het werd tijd, want mei schiet al lekker op.
Namens Floor moet ik eerst nog even haar hartelijke dank overbrengen voor alle lieve reacties op haar blogverhaaltje van verleden week over de vakantie in Ede.


Maar nu het belangrijkste deze week.... mijn baby Jasper is uitgevlogen en doet het fantastisch!
Hij is goed gegroeid en lijkt sprekend op pappa Jacob.


Natuurlijk is het nog moeilijk voor hem om zelf eten te zoeken, dus doen wij het voor zodat hij snapt hoe hij aan een lekkere dikke regenworm kan komen.


Kijk, zo ziet het hele blok van mei er uit, met een bloemrijke gieter en een regenton.


En de pergola met prachtige Clematis niet te vergeten. Die maakt het blok zo lekker vrolijk.


Maar het mooiste is natuurlijk mijn lieve Jasper. Zo jammer dat het allemaal zo snel gaat, voor dat je het weet staat zo'n hummel op eigen pootjes en zoekt zijn eigen weg.
Wat zal ik hem dan missen.


De regenton is reuze handig, hoewel hij momenteel natuurlijk overstroomt, want het regent heel erg veel dus de tuin heeft niets nodig.


Al 5 blokken klaar van mijn eigen Juultje quilt. In juni zijn we op de helft.
Spannend hè, welke blokken zullen er nog meer komen waarin ik de hoofdrol speel.
Jullie zien het volgende maand.


Over baby's gesproken.... Floor was van de week even op bezoek bij haar overbuurvrouwen, want hun poes had 6 baby's gekregen. 
Zo te zien van twee verschillende vaders.... nou vraag ik je.....
Natuurlijk niet zo mooi als mijn Jasper, maar toch...
Weer 6 katten er bij, een drama voor mijn vogelfamilie 😡


Aan de andere kant.... zo klein zijn ze toch wel heel erg leuk.


Toen kwam er een buurman naar buiten die net "bevallen" was van een ruwharige mini teckel.
Dat is echt een snoesje, en volgens mij niet zo gevaarlijk voor ons vogels.
Hij heet Buddy.


In het park kwam Floor deze familie tegen. Pappa en mamma gans met maar liefs 16 baby's!
Bijna niet te zien, want dichtbij fotograferen was geen optie en de foto is ook nog erg uitvergroot.
Je moet er niet aan denken dat je zoveel kindertjes in de gaten moet houden.
Ze liepen ook nog heel eigenwijs steeds verder weg over het gras.


Het houdt niet op met baby's dit blogverhaaltje. Want kijk eens wat lief?
Ja, hier hou ik als vogel toch meer van ook al zijn het watervogels.
Nou, genoeg gepraat over het kleine grut, ik ga maar weer een dikke worm zoeken voor mijn Jasper.

Een fijne week gewenst.
Liefs,
Juultje, Jacob, Jasper en Floor

17 opmerkingen:

  1. Floor en ik zijn blij met jullie reacties.
    Groetjes,
    Juultje en Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Juul. Je bent een lieve moeder. En wat zorgen jullie goed voor Jasper.
    Floor, wat een enige quilt en wat schrijf je toch leuk.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zit zachtjes voor me uit te grinniken om het verhaal van Juultje. Ben benieuwd naar de rest van de belevenissen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er weer gezellig uit allemaal, Floor!

    Fijn weekend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Juultje, kleine kindjes zijn snel groot!
    Maar hoe kan een buurman nou 'bevallen' zijn? Raadselachtige toestanden daar bij jou hoor.
    Die poesjes, ah... vertederend vind ik dat... Zeg maar gewoon dat je niet voor de poes bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh al die baby's en dan ook nog Juultje, het kan niet op

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The birdies are cute and I love the effect of the following vine hanging down......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je zou het niet zeggen met die koude kille mei maand dat het al erg voorjaar is. Maar aan al dat kleine grut te zien is het wel zo ver. Gezellig blok van Juultje heb je gemaakt. Leuk hoor fijne Pinksteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor,
    Wat een gezellig "Juultjes"verhaaltje heb je weer geschreven!!
    Kan je je een beter plekje verzinnen voor dat jonge gezinnetje dan onder die pergola met de prachtig bloeiende clematis??
    En dan al dat nieuwe leven in de buurt!!
    Of het nu vogeltjes, poesjes, hondjes of eendjes zijn het blijft altijd weer zo vertederend om te zien.
    Ik wens je een fijn Pinksterweekend!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk verhaaltje Juul, leuk dat je er weer eens was. En Floor, veel kleine puppy's,kittens en eendjes, zo schattig.
    Fijn Pinkster-weekend 🤗🐦🌸

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk vogelblok heb je weer gemaakt Floor, mooi borduurwerk erbij. Wat een schattige jonge dieren, die hebben toch altijd een hoge aaibaarheidsfactor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O Floor, je blokjes zijn prachtig, zo mooi gedaan weer.
    Mijn hart smelt echter ook van die kittens en Buddy, echt om op te vreten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig verhaal over Juultje en haar gezin. Ook zo mooi gemaakt. De hand van Floor is te herkennen hoor. Jij kunt op kraamvisite in de buurt. lief hoor maar Buddy heeft mijn voorkeur.
    Groetjes.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie quiltblokken met leuke verhaaltjes. Zijn die blokken een eigen patroon ?
    Oh wat een schatje is Buddy.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn je blokken mooi allemaal.
    Wat een lieve baby beestjes laat je zien zeg, heerlijke knuffel beestjes die Buddy en de kittens..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen