vrijdag 2 juli 2021

Acrobatische toeren.

Wat een opvallende titel heeft mijn blogje deze week...


En wat krijg je dan te zien? 
Blokjes van mijn nieuwe (moderne) project waarover ik jullie vorige week uitgebreid vertelde.
Daar hoefde ik echt geen acrobatische toeren voor uit te halen hoor, maar daarover straks.
Hier dus weer 4 blokjes die ik al af had, ditmaal in wat zachtere kleuren Kaffe Fasset stofjes.





Ik wissel dus de drukke blokjes af met wat zachtere kleuren.

En de acrobatische toeren dan? 
Die werden uitgehaald door de bomensnoeier die hier in de buurt regelmatig druk is met het onderhoud of verwijderen van bomen.


Deze enorme boom bij de buren ging steeds dunner in z'n blad zitten en was eigenlijk voor hun vrij kleine tuin veel te groot.
 

Vanuit mijn huiskamerraam had ik prachtig zicht op de acrobatische toeren die hij uithaalde om vanaf bovenaan de boom weg te halen, want overal om de boom heen staan schuttingen, hekwerk, struiken en planten, die natuurlijk heel moest blijven.
Dat is op een paar geknakte takken aan mijn struiken goed gelukt.



De grote takken konden dus niet zomaar naar beneden worden gegooid, maar langzaam laten zakken aan een touw waar iemand hem opving en losmaakte.


De stapel afval werd alsmaar groter...


Jammer genoeg moest ik naar de tandarts, dus weg van het raam ๐Ÿ˜’
Toen ik terugkwam was de boom al ontdaan van bijna al zijn takken.
Wat een held hรจ, dat hij zo hoog was geklommen.
Hij was wel heel goed en veilig gezekerd hoor!


De grote zware elektrische  boomzaag ging natuurlijk ook steeds mee de hoogte in.


Deze foto vind ik zo mooi! Moet je zien hoe zij aan alle kanten vastzit om veilig die grote zware dwarse tak af te zagen. Voor mij is hij een artiest!
Heb de foto's (waren er nog veel meer) aan hem doorgestuurd, vond hij erg leuk.
Merk trouwens wel het het veel lichter is geworden in mijn kamer.


Jody ging van weeromstuit ook acrobatische toeren uithalen ๐Ÿ˜

Morgen voor het eerst dit jaar eindelijk na 5 maanden weer bee!!!!
Nog niet met de hele groep jammer genoeg, maar wel weer gezellig om wat mensen te zien en ook wat er allemaal gemaakt is natuurlijk. 


We zullen genoeg te bepraten hebben denk ik. ๐Ÿ˜

Fijne zomerweek gewenst.
Liefs,
Floor

19 opmerkingen:

  1. Leuk als je een reactie achterlaat!
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan me voorstellen dat je genoten hebt van de acrobatische toeren van de bomenman. En hij kan nu genieten van de foto's die je gestuurd hebt. Mooie blokken heb je gemaakt, het wordt een heel bijzondere quilt. Ik wens je een gezellige bee, fijn dat het weer kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, een mooi gezicht is het hoe die mannen een boom vellen. Hier bij ons op het terrein zijn zo ook al diverse Iepen weggehaald. Star er met mijn hoogtevrees soms met samengeknepen billen naar te kijken. Gelukkig gaat het altijd goed.
    En Jody vond denk Ik dat je wel heel veel aandacht gaf aan die stoere manner, gewoon jaloers en aandachttrekkerij.....๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚
    Mooie blokjes, heel mooi die grunge in combi met Kaffe. Fijn weer Bee, veel plezier gewenst, maar dat gaat vast lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie blokken, Floor. Lijkt me heerlijk om de stofjes en patroontjes uit te zoeken. Hoeveel wil je er maken?
    Die bomensnoeier was zeker goed bezig. Wat een acrobaat zeg.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb het ooit eens geteld, en ik denk dat het er ongeveer 35 – 40 gaan worden. Ik zie wel hoe ver ik kom en wanneer ik het groot genoeg vind.
      Voorlopig dus nog genoeg werk ๐Ÿ˜Š
      Jij ook een fijn weekend.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  5. Prachtige blokjes Floor.
    Deze werkmannen in de bomen hebben geen hoogte vrees.
    Heb je nu meer licht in je kamer.
    Gezellig weer eens naar de bee, samen quilten
    Fijn weekeinde Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blokjes maken? Echt heel iets anders voor jou. Maar het lijkt mij wel leuk worden hoor. Bomen zijn prachtig maar in een gewone tuin een grote boom daar is niet iedereen altijd blij mee. Ik vind het knap hoor dat mensen het aandurven om op de manier de boom kaal te maken.
    En is het goed gegaan bij de tandarts? De tandarts zal nooit mijn vriend worden en dat weet hij ook maar doet altijd z'n best om mij gerust te stellen.
    Fijn weekend.
    Groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk dat je nu meer licht in je huiskamer hebt. Dat zo een boom steeds meer licht wegneemt heb je niet echt in de gaten, het gaat zo geleidelijk. Is een leuke quilt van Tula. Veel plezier met maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn je blokjes mooi! Beetje kunstzinnig, bijzonder... je hebt echt een heel goed gevoel voor kleur, Floor..
    Ja, leuk hรจ zo'n bomensnoeier. Ze klimmen als een aap in de boom, maar zitten goed vast. En heb je die schoenen gezien?
    Onze buurvrouw zegt ook dat ze veel meer licht in huis heeft gekregen.. En het scheelt echt. Wij merken het ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het (als gewoonlijk) weer prachtig en ik ben het met je eens over de bomensnoeier: een held!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om naar zo'n man boven in een boom te kijken. Meestal wel jammer dat een boom weg moet maar soms kan het gewoon niet anders. Veiligheid is belangrijker en meer licht op de koop toe.
    Wat heerlijk dat je weer een bee hebt. In heb het laatste jaar bijna niemand gezien. Alleen mijn eigen gezin.
    Je nieuwe quilt wordt natuurlijk weer super mooi. Al moet ik wel aan je stofjes wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik houd van KF stofjes! Dat wordt weer een mooie quilt Floor, anders dan anders.
    En die boom! Wat een werk is dat, wel interessant om te zien hoe ze dat aanpakken. Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie blokjes en een fraai verslag van deze boom kunstanaar

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat wordt je quilt prachtig. Fijn om daar aan te werken. Wel boeiend om zo'n bomenacrobaat aan het werk te zien. Fijn dat de bee weer kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Have fun with your new project, the blocks look great.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Floor,
    Na het lezen van de titel zag ik je mooie blokjes. Ik dacht zouden deze blokjes zo moeilijk te maken zijn ๐Ÿค”๐Ÿ˜„.
    Maar al snel kwam de echte acrobaat tevoorschijn. Wel leuk om dat een keertje vanachter je vensterraam te kunnen gadeslaan ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘€.
    Knap staaltje vakmanschap ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘.
    Veel plezier nog met het werken aan je nieuwe project ๐Ÿ˜
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Succes met je nieuwe blokjes allemaal.
    Zeker een stoere klus zeg in die grote boom.............liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou knap he van zo'n man! Dat ze het ook durven, compleet vertrouwen op wat touw en knopen. Geweldig leuk zijn je blokken, prachtige combinaties hoor. Love it.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen