vrijdag 9 juli 2021

Jippie, weer bee!!!

 
Afgelopen zaterdag was het eindelijk zover, voor het eerst dit jaar was er weer een bee bij Carol Cox.
Niet allemaal, maar 7 mensen mochten komen, zo konden we 1,5 meter afstand houden.


De caleidoscoopquilt waar ik jarenlang aan werkte op de bee, was klaar, nou ja, alleen de top natuurlijk. Dus een nieuw makkelijk project bedenken.
Dat werd een klosjes quilt, een ieder wel bekend.
Lekker makkelijk, en natuurlijk weer van de vele restlapjes waarvan ik laden vol heb.
Leuk om te doen.


Een tijdje geleden (het was toen heel warm) heb ik boven in de quiltkamer de Caleidoscoopquilt gedubbeld.
Altijd een rot werkje, maar dan is het maar klaar.
De ventilator stond aan voor de broodnodige verkoeling, want de zon staat de hele dag op het raam.


Soms wil ik er perse een lapje in wat eigenlijk te klein is, dan zet ik twee kleine stukjes aan elkaar.
Dat werd vroeger immers ook gedaan?


Tijdens het doorrijgen zag ik opeens dat er twee dezelfde stofjes (donkerblauw) naast elkaar waren gebruikt.
Heb er zo goed op gelet, dat dit niet zou gebeuren...
Nou ja, lekker laten zitten toch?


Dinsdag naar Intratuin geweest. Deze leuke metalen bol was 70% afgeprijsd, dus hup in mijn wagentje 😍


Herkennen jullie dit schattige melkkoetje voor op de koffietafel?
Werd er helemaal blij van, dus hup in mijn w... 
Zoals ik al vaak verteld heb, is er bij onze Intratuin in Utrecht een curiosa afdeling, waar ik altijd als eerste naar toe loop. Dit koetje stond daar ook, echt een oudje.


Daar vond ik ook dit beeldige bonbon schaaltje. Te gek toch?
Niet dat ik ooit bonbons eet, maar gewone chocolade kan er ook prima op.
Twee leuke oude vondsten in één keer, mijn dag kon niet meer stuk, dat snap je.


Toen viel er gisteren onverwacht ook nog een pakje in de bus.
Was van Marga. Had haar een boek gestuurd, en deze mooie lapjes stuurde ze me als bedankje.
Ik hoefde er helemaal niets voor te hebben, maar toch heel lief van haar om me deze lapjes te sturen.
De Kaffe Fasset stof komt direct goed van pas voor mijn nieuwe project dat ik twee weken geleden liet zien, ben er blij mee!
Nogmaals hartelijk dank Marga.


Heb er gelijk twee heftige Grunge stoffen bij gezocht, mooie combi toch?
Ga er van de week gelijk een blokje van knippen.
Nogmaals hartelijk dank Marga.

Het is heerlijk zomerweer, dus wens ik iedereen een heerlijke zomerweek toe.
Liefs,
Floor


13 opmerkingen:

  1. Lief als je een reactie achterlaat.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Floor, what a wonderful post full of all the things I love. Isn't that Kaleidoscope a beauty! My daughter has a cow creamer like that and I love the garden ball. You chose sweet things all. And how nice to get a joyful package in the mail. Enjoy all these things!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige buit bij de intratuin. Leuk om van zo'n aankoop zo te kunnen genieten. Prachtig die kaleidoscoopquilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een heerlijk blogje om te lezen en te zien waar je allemaal mee bezig bent. Ja het is wat met het uitzoeken van de blokken heel herkenbaar, na lang zoeken denk je dat het allemaal goed ligt en als de quilt in elkaar zit kom je tot de ontdekking dat het net even anders had moeten zijn. Wat een prachtige dingen heb je bij Intra tuin gekocht. Veel plezier met de stofjes altijd leuk om later als je iets af hebt te zien dat er herkenbare stofjes bij zitten.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om weer naar de bee te gaan. Ik hoop binnenkort ook weer eens ergens heen te kunnen gaan. Dat heb ik nou nooit, bij het rijgen merken dat er toch een fout in de quilt zit. Haha, ik denk dat het ons allemaal wel eens overkomt. De quilt wordt prachtig, leuke kleuren. Lief dat Marga je zulke leuke stofjes stuurde, die kun je meteen weer gebruiken.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die mooie spulletjes bij Intratuin stonden natuurlijk gewoon op jou te wachten, dat is zo klaar als een klontje!
    Leuk om weer bij elkaar te komen, maar ik liet een zucht toen ik las dat je aan een klosjesquilt begonnen ben. Ik doe dat echt nooit meer, ben zo blij dat dat ding af is!
    Mooie lapjes kreeg je van Marga... het is altijd leuk als je iets terugkrijgt toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt weer goed gescoord bij Intratuin, vooral die bloemenbol. Natuurlijk kun je van 2 kleine lapjes 1 grote maken, het heet toch patchwork wat we maken? Succes met de nieuwe lapjes, prachtige kleuren>

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Floor,
    Twee dezelfde stofje naast elkaar terwijl je daar zoveel aandacht aan gegeven hebt dat het niet zou gebeuren. Dat is mij ook al overkomen. Van twee lapjes eentje maken staat best charmant in zo'n lappendeken.
    Altijd een feestje voor jou hé, een bezoekje aan Intratuin. Heerlijk om zo'n leuke spulletjes op de kop te kunnen tikken 👌.
    Ook ik kan nog tig quilts maken met alle scraplapjes die door de jaren heen verzameld werden. De klosjes zijn hiervoor perfect 👍.
    De nieuwe stofjes zullen vast en zeker weer enkele leuke blokjes worden voor dat andere project.
    Geniet van de zomer 🌞.
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik geniet elke keer weer van je blog. Zo leuk geschreven telkens. En ik geniet net zo van al het lieve commentaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je bent met leuke projecten bezig. En de stoffen van de klosjes zijn toch wel erg leuk ook al zijn het restjes.
    Geen probleem die twee donkerblauwe bij elkaar of stoort het jou inmiddels al? Ik denk dat het iets speciaals is zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heerlijk weer naar een Bee te kunnen, gezellig bij kletesen en mooie dingen maken.
    Leuke dingen gescoord bij Intratuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi je Caleidoscoop quilt. Als het weer frisser wordt fijn quilten. Maar eerst nog even van de zomer genieten en hopelijk mag de Bee nog lang doorgaan,wat hebben we dat gemist he? Je hebt een neus voor het vinden van leuke tweedehands spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Altijd leuk zo'n klosjesquilt en fijn om weer eens een Bee mee te maken. Die KF stofjes, daar ben ik nog steeds gek op.
    Lieve groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen