zaterdag 17 juli 2021

Juultje op vakantie.

Het is juli, dus weer Juultje tijd. Maar ze is met vakantie en ik kreeg de foto's die ze gemaakt heeft in mijn mailbox.
Dus deze keer is dat bijdehandte vogeltje eens niet zelf aan het woord.


Kijk, op deze foto die ze stuurde zie je haar op het strand, want ze wilde graag een strandvakantie.
Ik waarschuwde haar al dat daar minder eten te vinden is dan wat ze gewend is, maar daar wilde ze niets van horen.


Ze heeft ook een selfie gemaakt die slimmerik.
"Het valt me wel tegen dat er zoveel zand is "  mailde ze me. Tja.... niet luisteren hรจ...


Maar ze vermaakte zich gelukkig toch wel met een emmertje,  en een schepje.


Ze heeft een strandhuisje gehuurd voor de nacht omdat daar geen bomen zijn om te slapen.
Het roze huisje is van haar.
Ze is daar helemaal alleen, want Jacob heeft inmiddels een ander ๐Ÿ˜ฅ
Gelukkig zit ze daar niet zo mee, "volgend voorjaar nieuwe kansen" zei ze al.


Het 7e blok is klaar en kan aan de rest van de top genaaid worden. 
Heb alle lapjes voor augustus al geknipt, dus ik kan weer verder.
Echt genieten om er aan te werken.

Maar gisteren viel er even niks te genieten....


Jullie kennen allemaal dit lieve schattige hondje, mijn Jody.
Ze is helaas niet altijd even lief tegen andere honden.
Dan valt ze uit en dat is met grote honden erg lastig, want die pikken dat vaak niet van die kleine opdonder.


Dat gebeurde ook gisteren. Ik zag een pitbull aankomen en deed haar snel aan de lijn.
Jody viel naar haar uit en de pitbull, die los liep, wilde haar aanvallen.
Als reactie deed ik mijn been tussen de twee honden, met als resultaat dat Jody mij in mijn been beet (ze dacht die hond te pakken te hebben).
Dat was niet fijn zoals je kunt zien. 
Echt balen, maar als ik dat niet had gedaan was er een gevecht ontstaan wat Jody natuurlijk verloren had.


Als afsluiter maar een gezellige tuinfoto.
Fijn dat het een mooie zomerweek wordt, we kunnen weer van de tuin genieten.

Liefs,
Floor
  

12 opmerkingen:

  1. Dank voor je reactie.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne vakantie, Juul. Wat een pech met je hond. Ik hoop dat je geen last van de beet hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan Juultje benijden, zou met dit mooie weer ook graag aan het strand zitten. Wat een lelijke beet Floor, hou het goed in de gaten. Toch maar fijn genieten van de tuin met dit lekkere zomerweer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk blok met Juul.
    Nou zeg, die Jody, hopelijk houd je er niet te lang last van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die eigenwijze Juul he. Maar leuk blok weer hoor.
    Ach die pittige Jody he, nu heeft zei gelukkig niks, maar jij wel.
    Hoop dat het snel geneest hoor en je niet te veel pijn hebt eraan.................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh dat ziet er niet zo fijn uit, jou been dan.
    Juultje is weer super

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat voelt niet fijn, zo'n beet. Pas goed op jezelf.
    Ga ook maar lekker naar zee, net als Juul.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jemig Floor, dat is even schrikken! Ik hoop dat het snel weer genezen is.
    Je merelverhaal ziet er weer top uit! Wel fijn dat je dit zand niet in je schoenen krijgt ;)

    Fijne week en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor,
    Wat dapper om je zo in de strijd te gooien ter bescherming van Jody. Jammer dat je er die lelijke kwetsuur aan over gehouden hebt. Hopelijk geneest het snel en goed!!
    Prachtig juli-blok voor je Juultjes quilt is er weer bijgekomen. Wel jammer dat de romance al voorbij is ๐Ÿ’”
    De afleiding van een strandvakantie zal hem er wel overheen helpen.
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou nou..., ze is zeker bijdehand... stuurt jou gewoon een mailtje!
    Het moet niet gekker worden. Maar ik vind het wel zielig hoor, dat ze daar alleen is. En waar is nu dat kind van haar? Bij paps zeker... och och och..
    Grote grutten, wat een plek heb jij; het bloed komt door het verband heen zo te zien. Nog een spuit gehad ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach Floor toch dat ziet er niet zo mooi uit. Een wond op je been heelt ook vaak nog slecht. Jammer toch dat mensen die grote honden hebben en ze niet aan de lijn houden. Er komen zo vaak problemen van en ik vraag me dan ook vaak af of ze wel te vertrouwen zijn.
    Maar ja met zo' verhaal schiet jij ook niet op ik hoop dat het snel geneest. En Juultje ach het is net als met kinderen je kunt ze waarschuwen maar ze moeten het toch zelf ontdekken.
    Geniet van het mooie weer.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat goed van je om er tussen te springen om erger te voorkomen. Al is zo'n hondenbeet niet fijn.
    Ik ga eens kijken of Juultje hier in Katwijk is neergestreken, wij hebben hier heel veel van die strandhuisjes.......

    BeantwoordenVerwijderen