vrijdag 1 april 2022

1 April!

Was eigenlijk niet van plan om een blogberichtje te schrijven deze week.
Had gewoon niets te vertellen of te laten zien.


Maar toen ik vanmorgen uit mijn warme bedje kwam zag ik dit vanuit mijn slaapkamer raam!

Een heuse witte wereld! 


Geen 1 april grapje maar alles wat al bloeide was bedekt met een flink laagje sneeuw.
Dit zijn metalen bloemen, die kunnen er goed tegen.


Mijn krentenboompje stond zo prachtig in bloei...


Maar het begint al aardig te dooien, dus ze bloeien vast wel verder.
Gek hè? De hele week heerlijk buiten in het zonnetje geluncht, zelfs een beetje te warm met mijn trui aan, en moet je nu eens zien.


Bij Theo voor de deur van de week deze foto gemaakt, prachtig bloeiend Speenkruid, volop voorjaar!


Nu alles verstopt onder een laagje sneeuw.
Het was wel een leuke wandeling door het park vanmorgen, net een kerstkaart.


Verleden jaar zat ik te lezen in dit oude quiltblad.


Vond dit quiltje zo mooi.... daar ga ik iets mee doen bedacht ik me toen....
Wat? Dat laat ik wel een andere keer zien...

Fijne week gewenst.
Liefs,
Floor



12 opmerkingen:

  1. Altijd leuk om een berichtje te krijgen.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het geen leuke grap, die sneeuw. Hier is het gelukkig weer weg maar het waait vreselijk en het is erg koud. Het quiltje uit het blad ziet prachtig uit, ben benieuwd wat je er mee gaat doen. Het krijgt vast een echte Floor twist.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier was het vanmorgen ook een witte wereld, het sneeuwt nog steeds. Kreeg op mijn mobiel een foto van een ooievaarsnest met twee pinguins erop met als tekst :"het wordt lente, de ooievaars zijn terug". Ben benieuwd naar het blaadjesquiltje, vind het verloop van kleuren prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Naast de rondweg in Houten stond vanmorgen een ooievaar te bibberen op zijn besneeuwde hoge nest...

      Verwijderen
  4. Ja ineens winter. Maar nu schijnt de zon. Wel harde wind. Hoop niet dat er veel nesten uit bomen) struiken waaien. Ohh en sommige vogels hebben al jongen. En dan te denken aan sommige egels die al wakker zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooo, die kou wil Floor niet dacht ik... En ik moet zeggen dat ik er ook niks meer aan vind. Nu hoeft het niet meer. Maar ja...
    Jammer van alle bloeiende boompjes; hopelijk geen blijvende schade. Onze fruitbomen staan ook in de bloesem:)
    Nou, een plannetje voor een nieuwe quilt... daar ben ik benieuwd naar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Floor wat een verschil he. Ik ben er niet blij mee maar zo zullen er meer zijn. Toch heb ik zo genoten van het mooie weer heerlijk buiten zitten en genieten van de tuin en met de wandeling genieten van de natuur. Ben heel benieuwd wat je van plan bent.
    Nu eerst genieten van het weekend.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Koud...bah, maar eerlijk gezegd wel normaal voor de tijd van het jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Floor,
    Van zalige temperaturen terug naar dit winterse plaatje is een grote aanpassing. Andersom is leuker. Dat het maar van korte duur mogen zijn deze winterse temperaturen.
    Geen probleem voor jouw metalen bloemen, deze koude prik. Hopelijk geen al te grote schade bij de echte planten.
    Ik heb ook een aantal van die "Miniature Quilts" bladen. Vroeger kwam ik die wel eens op een beurs tegen waar ze in pakket aan een voordelige prijs werden verkocht. Altijd leuk om eens door te bladeren. Leuk quiltje heb je gespot. Ben benieuwd wat jouw plannetje hiermee zal zijn!!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Koud is het he, maar wij hier in het zuiden hebben geen sneeuw gehad. Af en toe hele fijne sneeuw die even op de tafel buiten ligt en weer weg is,.
    Dus maar lekker steekjes zetten binnen met die kou..........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het was wel een bizarre dag deze 1e april, het was of de natuur ons fopte, en wat was het koud! De hele winter niet zo koud geweest! Maar ook heel mooi zo'n witte wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De sneeuw is vertrokken en nu weer regen, ook goed voor de tuin.Ziet er wel altijd prachtig uit met een laagje sneeuw.
    En nu maar hopen dat de bloesem niet bevriest.
    Ben benieuwd naar je nieuwe project.
    Fijne week toegewenst, groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen