donderdag 14 april 2022

Pasen en Pinksteren.

Vroeger zei ik dat vaak tegen de kinderen als ze iets wilde wat ik niet goed vond... "Is goed hoor, als Pasen en Pinsteren op één dag vallen".
Ze wisten dan wel dat het nooit zou gebeuren.


Maar grappig is het wel dat de Pinksterbloemen altijd elk jaar met Pasen bloeien.


Maar dat niet alleen hoor, ook de Meizoentjes bloeien al.


Het Fluitenkruid bloeit dit jaar wel heel erg vroeg.


In mijn tuin had ik jaren geleden eens een plantje geplant met de leuke naam "Vogeltje op een kruk".
Soms kwamen er een paar bij, maar dit jaar staan er heel erg veel.
De zaden springen weg, dus komen er steeds meer, maar dat vind ik absoluut niet erg.


Ik woon hier nu 35 jaar, en er stond destijds 1 gele tulp in de tuin.
Elk jaar komt ie weer op en er kwam er nooit eentje bij.
Maar kijk, een wonder is gebeurd! Ze staan nu opeens met tweeën. Nog niet geel, maar dat komt nog wel.


Kijk daar links eens, een heel klein bijtje op mijn insectenhotel.
Rechts is een gaatje van een bamboestengel al dicht gemetseld.


Het eerste kamertje is dus verhuurd!


Mijn mooie wilgenboompje met de roze katjes is inmiddels uitgebloeid en begon nu uit te lopen met blaadjes.


Omdat ik niet wil dat de kroon alsmaar groter wordt, heb ik hem flink gesnoeid.
Nu is het een knotwilgje geworden. Het is de bedoeling dat hij weer mooi gaat uitgroeien.
Even afwachten dus.


Al weken heb ik gezellige paasdingetjes neer gezet.


Kleine mandjes met chocolade eitjes. 
Ja, er zijn er al heel veel op, maar gelukkig kan ik er nog wat bijkopen. 😍


De verlichte kerststerretjes kunnen ook heel goed met Pasen tussen de kuikentjes die net uit het ei komen.


Natuurlijk ook een gezellig Paasquiltje boven mijn bureau.


Van wat lege eierdopjes een gezellig Paasstukje gemaakt.


Vanavond weer genieten van The Passion op de tv., ditmaal vanuit Doetinchem.
Elk jaar weer genieten van een prachtig thema, ditmaal "Alles komt goed".
Het mooie oude verhaal in een jasje van nu.  Gezongen door diverse artiesten.
Dat wordt weer genieten.

Wens jullie allemaal fijne zonnige Paasdagen!
Liefs,
Floor



 

15 opmerkingen:

  1. Zo gezellig om reacties te lezen.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bijzonder van die tulp na zoveel jaar! En je hebt je huis gezellig gemaakt in Paassfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie tuin heb je toch. En met dit mooie weer geniet je vast extra. Ik heb nog geen fluitenkruid gezien, wel ineens veel paardenbloemen en madeliefjes.
    Het wordt lente! Nee, het is lente.
    Veel kijkplezier vanavond !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat de tulp nu niet meer alleen is!
    Had ook zo'n eenzame rode tulp in de tuin,maar vorig jaar was het verdwenen-- misschien verhuisd? lol
    Hier wel 2 eenzame tulpenbladen,maar geen tulp te zien.
    Een goede kijk avond--ook hier the Passion vanavond.
    groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jouw tulpen zorgen voor een goeie aprilmop, over 35 jaar zijn ze met zijn drieen! Dat mooie kralending ernaast, wat is dat? Geniet van alles met het paasweekend, het wordt lekker weer dus dat zal wel lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij mij was het ook druk in het insectenhotel vandaag.
    En wat zie je een boel opkomen en uitkomen in de tuin.
    Je paasquiltje is zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad... ik zag gisteren ook opeens fluitekruid langs de sloot! Ik vind het altijd zò mooi. Leuk dat het tulpje niet meer alleen is, vertroetel ze maar met wat extra mest, wie weet heb je er dan volgend jaar 3:)
    Pasen en Pinksteren op één dag; dat zeiden mijn ouders vroeger ook en ik weet nog dat het een poosje duurde voordat ik het snapte en toen mochten ze het van mij nooit meer zeggen, hahahaha
    Fijne Paasdagen Floor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Net even goed opgelet en ja hoor: fluitenkruid gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zijn wij nu echt oud aan het worden. Pasen en Pinksteren op een dag ach wat herken ik dat gezegde. Er werd mij als kind altijd veel beloofd als die dagen op een dag zouden vallen maar het is nooit gelukt. Het is genieten nu het voorjaar is van al het frisse groen buiten en daar horen natuurlijk ook de tulpen bij.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoor al die lente. Jij ook mooie Paasdagen gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijne Paasdagen en het ziet er gezellig uit met al die leuke decoraties!

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Floor,
    Jaaa, dat spreekwoord ken ik ook. Was het helemaal vergeten maar ik vind het zo'n goeie dat ik het eens wat vaker ga gebruiken haha.
    Wat een heerlijk lente blogje is het geworden. Ik heb vandaag een veld gezien dat helemaal zacht paars was van de vele pinksterbloemen. Zooo mooi!!
    Meizoentjes, een andere naam voor madeliefjes. Ik kende die naam niet maar vind hem wel leuk!!
    Dat het maar lekker druk wordt in jouw hotel. Gezellig om de bezettingsgraad in het oog te houden!
    Wat een gezellig paasquiltje heb je opgehangen. Héél sfeervol zo!
    Ik denk dat je gisteren genoten hebt van The Passion. En daarmee was dan het lange Paasweekend ingezet. Een zonovergoten Paasweekend. Dat wordt genieten.
    Fijne Paasdagen!!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijne paasdagen toegewenst Floor, veel plezier met je familie, en wat ziet je tuin er weer gezellig uit met oa het bijenhotel.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja de paasdagen zijn bijna weer voorbij he.
    Maar wat hebben we heerlijk weer gehad.
    Gezellig je paasversieringen............liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gezellig Paasblogje Floor, door de vakantie heb ik helemaal geen Paasgevoel gehad, behalve dat ik dan de eieren en paashazen heb zien liggen in de winkels.....

    BeantwoordenVerwijderen