vrijdag 22 april 2022

Herfst quiltje.

Het is prachtig zonnig voorjaarsweer en dan gaat Floor het hebben over de herfst??? 
Ja hoor, dat kan zo maar 😀 Quilten is ook voorruit denken. 
Maar eerlijk gezegd had ik de lapjes al geknipt in de herfst van verleden jaar.


Deze foto liet ik jullie verleden week al zien, die kwam ik tegen in een oud quiltblad en was weg van de stemmige herfstkleuren.


Had al jaren een stapeltje kleine batik lapjes liggen in deze kleuren, maar niet genoeg voor dit patroon.


Toen kwam ik deze foto tegen in een ander oud blad en ik kreeg een plannetje...
Het deel links boven vergrootte ik uit.


Kijk, zo dus. 
Dat vond ik een heel mooi stukje en dat was te doen van de kleine lapjes die ik had.


Patroon getekend en mooie warme herfstkleuren uitgezocht en geknipt.
Toen ging hij de kast in, want ik was veel te druk met Juultjes quilt, waarvan ik elke maand een blok "moest" maken.
Maar steeds als ik de kast open deed, werd ik er weer verliefd op.


Twee bladeren heb ik nu klaar en aan elkaar gezet. 
De twee warmste kleuren komen er nog onder, dus wordt vervolgd.


Deze metalen vogels hingen al enige jaren buiten aan de muur, maar ze waren inmiddels heel lelijk geworden.


Het was er goed weer voor, dus buiten met zwarte spuitverf 3 x geverfd...


Zo, dat ziet er mooier uit, kan weer jaren mee.


Mijn oude telefoon (nog van Wim geweest) kreeg rare kuren, dus een nieuwe gekocht.
Leuk dat ik daar nu ook macrofoto's mee kan maken.


Dichtbij zie je toch meer details.
Maar gewone foto's daar geniet ik ook van.


Krijg niet genoeg van het Fluitenkruid.


Vind het ook zo lekker ruiken.

Wens jullie weer een heerlijke zonnige voorjaarsweek met 's nachts wat regen, want de tuin is zo droog!
Liefs van mij,
Floor

9 opmerkingen:

  1. Lief jullie reacties op mijn blog!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Floor,
    Moest even glimlachen toen ik de titel van je blogpost las. Wat waren we blij met het lentezonnetje en Floor gaat over de herfst schrijven -:))
    Maar een post over een herfstquiltje kan natuurlijk altijd!
    De tweede foto uit een oud quiltblad vind ik erg mooi. Door de steeltjes lijken de blaadjes wel te dwarrelen in de herfstwind.
    Er zit een mooie beweging in dat patroon.
    Je hebt weer een geweldig plannetje bedacht om ermee aan de slag te gaan. Ik heb ook ooit een quilt met deze batikstofjes gemaakt. Blijf de kleuren mooi vinden!
    Prachtig hoe je het metalen frame hebt opgeknapt. Een blikvanger in je tuin
    Je zal nog veel plezier beleven aan je nieuwe camera op je telefoon. Laat ons maar meegenieten van de resultaten!!
    Fijn weekendi
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik las je titel van dit bericht en dacht 'nou Floor, jij bent er ook vroeg bij..' En dat terwijl je zò van het voorjaar en de zomer houdt! Maar natuurlijk... quilters moeten vooruit denken...
    En als alles dan voor-geknipt klaar ligt, pak je het snel weer op!
    Oh, wat zijn de metalen vogels mooi geworden, ik ben gek op dat blauw. Het liefst zou ik allemaal blauwe bloemen in mijn tuin hebben, maar daar zijn er niet zoveel van en soms willen ze hier niet groeien, dus wordt het maar een beetje paars... Maar dan met dat prachtige fluitenkruid...
    Leuk, een nieuwe telefoon! Even wennen misschien, maar dan..
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's met macro lens. Zal mijn telefoon ook is beter bekijken of die het ook kan.
    Wat knapt iets mooi op van een likje verf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed idee om nu alvast een herfstquiltje te maken, dan hoef je je niet te haasten om het op tijd af te hebben. Die nieuwe telefoon is een goede aanschaf, de foto's zijn prachtig. Natuurlijk is het mooie weer fijn voor ons maar de natuur snakt naar regen. Dus gaan we niet mopperen als die valt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het herfst bladeren quiltje leuk maar mag de echte herfst nog even uitblijven? Wat leuk de vogeltjes ze zien er weer prachtig uit. En nu genieten van al het frisse groen en de bloemen buiten. Het voorjaar kan mij niet lang genoeg duren.
    Groetjes.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk Floor, om een patroon zo helemaal naar je eigen smaak te maken. En in je tuin is het ook heerlijk. Door jou let ik beter op het fluitenkruid, wat staat het toch overal prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat wordt een mooi herfstquiltje en heb met dit patroon ook al eens een quiltje gemaakt.
    Met je mobiel is het ook mooi foto's maken-- veel plezier!
    groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi herfstquiltje, en helemaal aangepast naar jouw wensen.
    En je metalen ornament is in het zwart helemaal weer als nieuw, staat leuk in je tuin. Wens je ook een fijne wek toe, groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen