zaterdag 23 juli 2022

Huizen en harten.

Hallo lieve lezers, daar ben ik weer.
Lig al 14 dagen in de kreukels, maar ga toch maar weer een kort blogje schrijven over (weer) een nieuw project waar ik aan begonnen ben.
De mandjes, en de jaren 30 quilt zijn met steeds dezelfde blokken, en omdat ik van afwisseling hou, ben ik nu ook begonnen met een quilt vol afwisseling: Huizen en harten.


Het eerste blok heb ik al klaar.  Ben er blij mee.


Dit is het hele patroon en zoals je kunt zien, op elk blok een huis en veel hartjes.
Het patroon is van Marin Patchwork, ze ontwierp ook de leuke quilt van Juultje.
Op het op één na laatste blok zie je trouwens Juultje nog even terugkomen.


Natuurlijk verander ik hier en daar weer iets en gebruik mijn eigen stofjes.
Dus kleine gordijntjes gemaakt voor de raampjes.


Regelmatig komen er spreuken op een blok welke met "thuis" te maken hebben.
Heb er zelf ook wat gevonden die ik verderop wil gaan gebruiken.
Deze hoort bij het patroon.


Lekker lapjes uitzoeken uit mijn voorraad, dus oude lapjes van jaren  geleden komen ook weer aan bod.


Natuurlijk ook rode hartjes. Het leuke achtergrondlapje met rode vogeltjes heb ik per ongeluk op zijn kop gebruikt. Maar ach, een kniesoor die daar op let toch?


Nog wat foto's gemaakt van een berenklauwbloem die elke dag een beetje verder uit zijn knop kwam.



Ben gek op die planten, gelukkig groeien er hier genoeg in het park.


Kijk, ze laten ze hier speciaal staan na het maaien. En nee.... je moet ze niet plukken, brandwonden!


Zag laatst deze schitterende blauwe lucht met wolkenstrepen! Ben zo gek op wolkenluchten, ze zijn steeds anders.


Ik weet dat er verschillende quilters zijn die z.g. droomdekentjes maken voor zieke kinderen.
Een lief initiatief waar mensen blij mee zijn.
Dit ingezonden briefje stond laatst in de Libelle. 
De dekentjes worden dus erg gewaardeerd.


Toen ik net Jody uitliet, wat bramen geplukt voor vanavond als toetje.
Super lekker die wilde door de zon gerijpte bramen!

Zo, ik ga lekker verder met blok twee van Huizen en harten.
Hoop dat ik volgende week weer huppel als een jong lammetje in de wei! 😁
Wens jullie een prachtige zomerweek.
Liefs,
Floor



 

13 opmerkingen:

  1. Lief jullie reacties!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Berenklauw is hier in de buurt een ware plaag
    Zo mooi als ze zijn zo vervelend zijn de brandwonden die ze opleveren.
    Je huis en hart quilt gaat weer een plaatje worden, ik voel het.
    En de kreukels alweer plat gestreken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat je je gauw wat beter voelt. Gelukkig biedt het mooie nieuwe project afleiding. Ik vind berenklauw ook prachtig, jammer dat ze zo gemeen prikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat naar Floor, dat je weer in de kreukels ligt. Kruip er maar gauw weer uit. Gelukkig ben je wel aan een leuk quiltje begonnen. Heel afwisselend met al die verschillende patronen en lapjes. Fijn, om dat briefje uit de Libelle te lezen. Heb net alle lapjes met beertjes uit mijn voorraad opgezocht om zo'n dekentje te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I very much enjoyed seeing these appliqued blocks. Very nice and I would never notice that tiny thing with the birds. All lovely, Floor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vervelend dat je al zo lang ziek bent. Ik hoop dat je je weer iets beter voelt. Je bent wel weer lekker actief, de nieuwe quilt is enig. Hier ook volop berenklauw, maar ze zijn uitgebloeid, helemaal bruin en dan is er niks moois meer aan, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach Floor, in de kreukels klinkt niet fijn. Ik hoop ook dat je snel weer als een lammetje rondhuppelt ;) Jouw quiltwerk ligt niet in de kreukels. Zo leuk die gordijntjes voor de ramen en spreuken over thuis. Mooie combinatie huizen en harten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hopelijk kun je de kreukels snel glad strijken, beterschap. Je bent met een mooi quiltje begonnen. Leuk dat je zelf een draai aan de invulling geeft, zou ik ook doen. Het uitzoeken van lapjes ter voorbereiding is ook heerlijk werk vind ik, zoals je al schrijft kom je hele oude lapjes tegen. Ach en de vogels willen ook wel eens wat anders zien, dus op de kop vliegen ... haha. Berenklauw is zeker een mooie plant, maar op veel plekken wordt ie weggehaald vanwege die brandwonden. Fijne zondag, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou Floor toch, in de kreukels? Ben je gevallen? Of heb je iets onder de leden? Beterschap en sterkte ermee.
    Wat een leuk project ben je weer gestart, leuk om te zoeken tussen je voorraad stoffen en leuk combinaties te maken.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooo, wat naar Floor dat je niet in orde bent! Ziek of rugpijn of..?
    Je kunt je zo door de dagen heen slepen hè.. Ik hoop dat je je snel weer fit voelt!
    Ja, huisjes en hartjes... dat doet het altijd goed en je kunt er naar hartenlust mee variëren en dat doe je graag! Dat belooft weer een heel mooi quiltje te worden.
    Ik kijk ook graag luchten en al die verschillende wolken hebben ook namen hè.. Ooit had ik daar een poster van.
    Mmmm, bramen... Wij gaan deze herfst toch echt een bramenstruikje planten hoor. Vroeger thuis hadden we ze ook, zo lekker en ook zo gezond hè... veel ijzer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke quilt met de verscheidenheid aan huisjes en hartjes!
    Hoop dat je intussen de kreukels wat gladder hebt kunnen strijken en ze binnenkort weer weg zijn.
    En dat huppelen als een lammetje lijkt mij ook wel wat! (lol)
    Sterkte en succes,
    groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Enig die huizen en hartjes. Quilts met huisjes zijn eigenlijk altijd leuk! Een heerlijk project ook om allerlei restjes in te verwerken.
    Mooi, die Berenklauwen, ik hou er ook van, maar inderdaad op afstand. Die blaren lijken me niet fijn!
    Ook hier is het eerste emmertje bramen geplukt, heerlijk in de yoghurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hopelijk ben je weer opgeknapt...( uit de kreukels) anders nog beterschap gewenst hoor!
    Leuk de huizenquilt met verschillende verhaaltjes eromheen ( en zinnen)
    Groetjes
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen