zaterdag 30 juli 2022

Jaren 30.

Lekker weer wat steekjes gedaan aan mijn jaren 30 quiltje. 


Het is nog maar een strookje, dus er moeten nog duizenden steekjes gemaakt worden eer dat het woord quilt van toepassing is.


Maar het is zo leuk om weer een blokje te maken.


Vooral de lapjes uitzoeken, want zomaar voor de hand pakken is er bij mij niet bij, elk lapje wordt zorgvuldig uitgezocht.😉


Weet nog niet precies hoe breed de quilt gaat worden, maar ik kan er altijd nog een rij blokken aanzetten.


Verder ben ik elke avond een uurtje bezig met het doorquilten van Juultjes quilt.
"Mag ik misschien mijn vermoeide kopje op je quilt leggen baasje? " 
Natuurlijk Jody, dat vindt Juultje wel goed...


"Heerlijk in slaap vallen met het gezang van Jakob (de vriend van Juultje) in mijn oortjes....  "

Gelukkig begin ik weer langzaam uit de kreukels te komen.
Nog geen lammetje in de wei, maar een oud schaapje... ook leuk hoor. 😝
Maar geen zwaar werk meer in de tuin doen, dat is mijn voornemen.
Dus mijn oudste zoon heeft van de week wat grote planten geplant, en ook de tuinman is weer besteld voor het vele snoeiwerk wat nog gedaan moet worden.


Had twee van deze prachtige pluimhortensia's gekocht, die staan nu dus in de tuin, samen met nog wat Lavendel. Goed voor de bijen, die zijn er gek op.


De prachtige Thalictrum Delavayi bloeit zoals elk jaar weer met haar mooie fijne bloempjes.


Ze staan bij de urn van Wim, want hij hield van deze bloemen.


In de appelboom zitten alleen hoog in de boom veel appels. 
Helaas nog heel klein en ze beginnen nu al te vallen.
Nou ja, voor de vogels dan maar.


Had wel 60 foto's gemaakt van bijen op de Lavendel.
Maar ze zitten niet stil, dus maar weinig zijn min of meer gelukt.
Op deze kan je heel goed zien hoe mooi hun vleugeltjes zijn.


En deze dan, zo mooi die pootjes en het snuitje.


Af en aan vlogen ze.


Ik bleef maar foto's maken...


Had in het voorjaar voor de lol 2 aardappeltjes in de grond gestopt.
Helaas werd het meeste loof steeds door de vele slakken opgegeten.
Maar toen mijn zoon de planten er uit haalde zaten er toch - verrassing - wat aardappeltjes aan.


Het blijft maar warm en droog. Vooral dat laatste is niet fijn voor de natuur, de boeren en voor mijn tuin.
Normaal zet ik nooit de sproeier aan omdat het veel te veel kostbaar drinkwater kost.
Ik geef alleen de kwetsbare planten wat water met de hand.
Maar de tuin kwijnde helemaal weg en heel veel nieuwe planten dreigden het loodje te leggen.
Dus..... wel een mooi gezicht en dan die vochtige geur.... zo lekker.

Wens jullie een fijne week met hopelijk ('s nachts) flink wat regenbuien.
Liefs,
Floor




10 opmerkingen:

  1. Zo lief jullie reacties!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie tuinfoto's heb je gemaakt. En tuinieren is hard werken,heel verstandig dat je de tuinman laat komen. Je jaren 30 quiltje ziet er leuk uit.Wens je een fijne week toe en niet te hardwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie tuin heb je toch. Dat is toch genieten, zeker nu je nog niet helemaal in orde bent. Rustig aan doen, Floor! Ga maar lekker met je quiltje verder, want het wordt een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je toch een prachtige tuin.
    En de bijen en hommels!
    Ik heb er ook al heel wat op de foto gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig wordt de jaren 30 quilt, mooie en vrolijke kleuren. Eigenlijk helemaal niet zo passend voor die tijd van recessie en armoede. Quilt wordt ook mooi door simpele blokken, meer heeft de stof ook niet nodig. Wat ziet je tuin er goed uit, lekker genieten. Een tuinman is niks verkeerd, zeker als je door het zware werk in de tuin weer lichamelijke klachten krijgt. Wat kun je toch bezig blijven met fotograferen van insecten en vlinders, haha, voor je het weet een digitaal kaartje vol. Groet, fijn weekend, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Floor,
    De vakantie zit erop dus kruip ik weer achter mijn computer (straks een blogje schrijven)
    Je blogje van vorige week heb ik wel kunnen lezen. Wat een prachtig nieuw quiltproject ben je gestart. Echt iets voor jou!!!
    Jij die als geen ander zo mooi kan appliqueren. Ik kijk weer uit naar die pareltjes van blokken die jij er altijd weer van weet te maken!
    Ook deze week heb je weer iets moois voor ons in petto. Zowel je jaren '30 quilt (in wording) als de foto's van de natuur rondom jou. Hahaha, ik herken het bijenverhaal helemaal. Ik kan ook soms 10-tallen foto's van iets klein dat fladdert (zoals die libel uit mijn laatste blogje) maken. En dan maar hopen dat er iets deftig tussen zit!
    Wat goed dat je toch een kleine aardappeloogst had. De natuur kan je verrassen!!
    Héél fijn om te horen dat je je alweer een stukje beter voelt. Hopelijk zet deze trend zich de volgende dagen en weken verder door.
    Ik wens je een hele fijne week toe!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi patroon van je jaren 30 quiltje, lieve stofjes en zo netjes gemaakt.
    Natuurlijk moet je het zware werk aan de tuinman over laten en fijn dat je zoon ook even helpt.
    Mooi is dat hé, dat je een aardappel poot en dat er zomaar na een poosje kleine aardappeltjes gaan groeien ;)
    Jody ligt daar heerlijk, wat een trouw hondje, zo lief!
    Groetjes en een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig blogje, en fijn dat je uit de kreukels komt zo als het schrijft. Ja wat uit handen geven is niet zo makkelijk.
    Maar des te fijner dat je zoon en de tuinman kan komen helpen.
    Je jaren 30 blokjes super mooi.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zulke mooie lapjes nodigen ook wel uit om steeds te pakken. Ik vind het prachtige blokjes, Floor. Waar zouden we toch zijn zonder lapjes (of zonder draadjes)?
    En dan lekker afwisselen met het quiltwerk van Juultje, de olijke quilt... dat is toch leuk.
    Mooi die bijen op je lavendel; ik vind het knap dat je daar foto's van hebt kunnen maken want zo groot is het allemaal niet en je moet dichtbij komen.
    Mijn buurvrouw heeft ook pluimhortensia's. Ik dacht eerst dat het een ander soort Annabelle was...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een fleurige quilt gaat dat worden. Wat een prachtige tuin heb je toch, genieten hoor van al die bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen