vrijdag 8 juli 2022

Sterrenquiltje klaar!

Ik ga momenteel lekker met al mijn affo's.
Hard gewerkt aan mijn sterrenquiltje wat ik van een aantal overhemden van Wim maakte.


Natuurlijk kon ik niet al zijn overhemden gebruiken, dat zou veel te druk en te rommelig worden.
Heb er totaal 9 uitgekozen die min of meer bij elkaar paste.
Eén gebruikte ik als achtergrond voor de sterren en van de overige 8 werden er van elk drie sterren gemaakt.
Het quiltje meet maar 50 x 60 cm.


De effen rode rand heb ik leuk langs de sterren doorgequilt, geeft een mooi effect.


Tijdens het doorquilten ontdekte ik opeens een gaatje in de achterkant. Blijkbaar per ongeluk in geknipt.
Oeps!

Maar dat was gelukkig geen punt, want mijn plan om de etiketten van de 9 overhemden op de achterkant te naaien, kwam nu goed van pas.
Hup, er overheen naaien en klaar!


Kijk ze zitten er allemaal op.


Het zakje van het oranje overhemd heb ik gebruikt als etiket, wel zo leuk toch?

Het quiltje was net klaar toen ik zaterdag naar de bee ging bij Carol Cox, de enige quiltwinkel in Utrecht.
Een mooie gelegenheid om de mooie winkel met vele schitterende stoffen te laten zien, en daar mijn quiltje even te showen.


Heel veel prachtige effen stoffen...


Zeg je Kaffe Fasset, dan denk je aan deze quiltwinkel, want Maria heeft een grote voorraad in vele kleuren.




Deze grote kast vol verschillende stoffen waar je kunt kiezen uit heel veel dessins, die ook te koop zijn als fatquarters.
Op de webshop is ook heel veel te koop.


Best leuk om zo mijn quiltje te zien hangen in de winkel.



Nog even op een rekje en dan snel naar beneden naar de bee, die altijd in de kelder wordt gehouden.
Leuk toch om bij elkaar te komen in een echte Utrechtse werfkelder op de Oudegracht!


Nu hangen de sterren te stralen bij mijn aquarium, ook leuk. 


Wat dit nu is??? Een delicatesse kan ik wel zeggen, heerlijke slakkensoep op alcohol. 😝


Ik heb een gruwelijke hoeveelheid slakken in de tuin. Nieuwe plantjes zijn vaak al binnen een paar dagen verslonden.
Wil geen gif gebruiken, dus dan maar bekertjes ingraven met bier er in.
Daar zijn ze gek op, maar helaas... ze verdrinken dan.
Nee, zeker niet zo leuk, maar ik weet ook niet hoe ik er anders vanaf moet komen.
Stuk voor stuk vangen en bij de buren uitzetten? Nou nee, dat lijkt me ook geen optie.


Het is echt te gek dat ik op 4 juli de eerste braam al heb gegeten!
Oké, was nog een beetje zuur, maar toch...
Inmiddels zijn er al veel meer rijp.  Vroeger was dat pas in september, maar dan is hier alles al op.
Straks komen er weer tientallen mensen op af, soms zelfs met ladders om al dat lekkers te oogsten.

Fijne week gewenst!
Liefs,
Floor 


14 opmerkingen:

  1. Lief hoor, jullie reacties!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat vind ik dit quiltje prachtig! Ik heb er een hele tijd naar zitten kijken, het straalt kracht uit. En volgens mij komt dat mede doordat het asymetrisch is.
    Geweldig met al die labels aan de achterkant en het hergebruik van het zakje. En dan schittert het quiltje ook nog in de winkel, wow...
    Jammer al die slakken! Je zou een egeltje in de tuin moeten hebben; die weten wel raad met je slakken. Of een kip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig quiltje is het geworden!
    Leuk de bee in de werf kelder.
    Mijn vader heeft ooit een zeilboot gebouwd in een werf kelder, volgens mij aan de overkant van jou bee.
    De potjes met bier werken prima

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het sterrenquiltje is een dierbaar aandenken aan Wim geworden en wat hangt het nu mooi bij het aquarium. Heb verlekkerd naar de foto's van de winkel van Carol Cox gekeken. Ben er jaaaaren geleden eens geweest, prachtig. Wat de slakken betreft, gewoon bier blijven tappen voor hun.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie quilt is het geworden, dat zitten veel herinneringen in verwerkt. En dan nog mooi op de foto in de quiltwinkel, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je quiltje van de overhemden van Wim zijn erg mooi geworden, de rode achtergrond geweldig en dan ook nog op de foto in een quiltwinkel komt het helemaal tot z'n recht. Mooi plekje bij je aquarium 😊 De slakken zijn wel erg aanwezig dit jaar, hier moet ik ook erg oppassen met jonge planten en ze zijn gek op dahlia's. Liefs en fijn weekend 🌼🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi en dierbaar quiltje is het geworden Floor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi quiltje, Floor. Helemaal zelf bedacht, mooie, dierbare stofjes. Echt helemaal geslaagd. Leuk dat je het in de winkel op de foto zette. En die slakken? Ik denk dat je de beste oplossing doet, maar kan het niet zijn dat ze nu allemaal op dat lekkere bier afkomen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor,
    Het sterrenquiltje is schitterend geworden. Héél knap wat je ervan gemaakt hebt. Het patroon is helemaal geslaagd en het quiltwerk super mooi!!
    Wat een geweldig idee om de labeltjes en het zakje op die manier te verwerken. Er staat zelfs een W op het zakje.
    Het quiltje heeft al een gezellig plekje gekregen in huis. Zo kan je er iedere dag van genieten.
    Leuk dat je de winkelrekken als decor voor je fotoshoot mocht gebruiken. Ik zie vele mooie stofjes!
    Hopelijk raak je van die vervelende slakkenplaag verlost!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Idee en uitwerking: allebei geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het prachtig geworden, ook het quiltwerk. En zo leuk dat de sterren niet het hele vlak bedekken. Dat bepaald ook het effect. Het quiltje verdient een ereplek. Gaaf idee om de etiketten ook te gebruiken en nu kwam het helemaal mooi uit. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een mooi en dierbaar quiltje. Leuk dat je de etiketjes ook nog hebt gebruikt. Slakken weten de weg altijd snel te vinden in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is je sterrenquilt mooi geworden, en een lief aandenken.
    fijne week toegewenst,groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier zijn ook de eerste bramen geoogst. Inderdaad steeds vroeger rijp. Wat een mooi herinneringsquiltje is het geworden Floor, dat heb je weer goed gedaan.
    Als slakkenliefhebber vind ik de aanblik van de 'slakkensoep' wel naargeestig......

    BeantwoordenVerwijderen