woensdag 5 januari 2011

Schuwe poes.

Ik had al eens geschreven dat onze poes erg schuw is en vrijwel altijd buiten leeft.
Nu de winter al zo vroeg is ingevallen en maar voort duurt, zit ze tegen haar zin veel binnen.
Het voordeel hiervan is dat ze wat minder schuw is momenteel.
Dat mijn schoondochter haar tijdens de kerstdagen mocht aaien was op zich al een wereldwonder.
Een paar dagen geleden ging ze zelfs naast me op de leunig van de bank zitten.
Dat is normaal veel te eng zo dicht bij!
Heel voorzichtig opgestaan en mijn fototoestel gepakt.....

 
 en deze foto van haar gemaakt....... is het geen plaatje die mooie poes?
Ze keek me toen heel ontspannen aan..... gek genoeg vindt ze het flitslicht helemaal niet eng.
Ze zit momenteel goed in haar dikke wintervacht. Raar eigenlijk, nu ze voornamelijk boven de verwarming ligt.
Dat wordt weer wat in het voorjaar, hopelijk ben ik dan niet net bezig met een donkerblauwe quilt......
Maar nu ga ik maar even van haar genieten nu ze zoveel binnen is.

Vandaag de laatste blokken van mijn flanellen quilt aan elkaar genaaid.
Morgen de top strijken...... (bah!!) Dat vind ik zo'n rot klusje!
Maar goed, het moet gebeuren, en dan boven op mijn tafel de 3 lagen aan elkaar rijgen.
Dan kan het quilten gaan beginnen!

2 opmerkingen:

  1. Nu heb ik problemen om bij jou te reageren. Ga het nog eens proberen.
    Ik denk dat poes extra warmte en gezelligheid zoekt met die kou. Het is wel een plaatje hoor.
    Is het gelukt met strijken en heb je de sandwich al klaar? Nog een heel klusje lijkt me, het doorquilten, omdat het flanel is. Daar heb ik nooit mee gewerkt. Heel veel succes er mee en groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief koppie heeft ze zeg (maar ja, ik ben dan ook dol op katten) Onze jongste je-weet-wel kater Sigmund is (naar ons toe) niet schuw, maar zodra de voordeurbel gaat *sprint* hij echt achter de bank. En met parket op de vloer levert dit vaak komische taferelen op... Het duurt dan als er bezoek is een hele tijd voordat hij heel voorzichtig tevoorschijn durft te komen. Maar afgelopen week was er bezoek en die mocht hem zowaar na een half uur even heel voorzichtig aaien: er zit dus vooruitgang in ^_^ Is het nog gelukt met het strijken van de top?

    BeantwoordenVerwijderen