vrijdag 27 augustus 2021

Sydney de coupeur.

Ditmaal geen blogje over mijn quiltwerk, maar een blogje van een trotse oma over mijn jongste kleindochter Sydney.
Ze volgde enige weken geleden een 3-daagse workshop om zelf een jurk te ontwerpen en te maken.

Dus eerst een tekening maken van hoe ze de jurk wilde hebben, toen een patroon maken en de witte stof die de kinderen kregen verven in de kleuren die ze leuk vonden.
Na het knippen begon het moeilijkste werk.


Ze had nog nooit iets genaaid op de naaimachine. Ze moesten eerst op papier leren stikken, want ja, recht blijven is best moeilijk, daar weet ik alles van 😉
Maar het ging haar goed af.
Natuurlijk heeft ze bij alle handelingen veel hulp gekregen, ze is tenslotte pas 9 jaar.


Maar kijk eens wat het geworden is, daar moet je als oma toch wel super trots op zijn!
Ze staat er dan ook heel trots mee te showen, en terecht.


Verleden week was er ook nog een heuse modeshow.
Alle deelnemers hadden hun zelfgemaakte jurken aan en liepen daar als volleerde mannequins te paraderen.
(van alle foto's heb ik de overige personen die er opstonden afgeknipt uit privacy overwegingen)


Dat Sydney zo snel en goed overweg kon met de naaimachine en zo'n mooie jurk had gemaakt doet me denken aan mijn opa (de vader van mijn moeder) die kleermaker en coupeur was en ook kleding ontwierp en maakte.
Weet niet of hij dat ook in opdracht deed, maar in ieder geval voor zijn dochters vertelde mijn moeder me vroeger.
Heb deze opa nooit gekend, maar op de een of andere manier heb ik me altijd een soort van verbonden gevoeld met deze man.
Ben benieuwd of Sydney in de voetsporen treedt van haar betovergrootvader of dat het eenmalig was.


Laat ook nog even de mooie pluimhortensia's in mijn tuin zien.
Die mooie witte ga ik denk ik verplaatsen in de herfst, en daar dan ook een roze zetten, dan is het mooi één geheel.


De herfstanemonen staan in volle bloei.


Het is een gezoem van jewelste als je er langs loopt, ze zitten vol met bijen en hommels.
Al deze bloemenpracht is ooit met 1 plantje begonnen, dus geef ze de ruimte als je ze ook in je tuin wilt planten.


Ik liep gisteren door de tuin, en stapte bijna op deze grote egel!
Zo maar overdag, dat hoort eigenlijk niet, maar later was hij weg, heeft vast een lekker plekje gevonden in de tuin.


Even later kwam deze dikkerd aangevlogen. Een geringde duif. 
Hij zat heel stil en was niet bang voor me. Denk dat ie even kwam uitrusten van een verre tocht en nog even geen zin had om weer naar huis te gaan.
Heb hem wat te eten gegeven wat hij dankbaar op at. Poesje (rechts) keek rustig toe.
Hoopte even dat het een postduif was die me het pakje kwam brengen wat ik al 2 weken geleden had moeten ontvangen... maar helaas 😖


Gisteren ging ik boodschappen doen bij Appie en raad eens wat!!!!
Ja hoor, het is nog augustus, zomer en vakantietijd, maar de uitstalling vol met Sinterklaaslekkernijen stond al in de winkel!
Zo vroeg heb ik het nog nooit gezien.
Vroeg al aan een medewerker waarom er nog geen paaseitjes waren ... 😜
Denk dat ik de kerstboom maar vast ga optuigen, anders ben ik te laat.

Voorlopig maar even genieten van de zon en niet denken aan de feestdagen die nog heel ver weg zijn.
Fijne week gewenst lieve lezers.
Liefs,
Floor




16 opmerkingen:

  1. Dank voor jullie reacties!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke cursus voor je kleindochter. En wat een prachtige jurk heeft ze gemaakt. Echt supergoed. En hij staat haar prachtig. Je hebt een heerlijke tuin, het is nog steeds genieten hè? Ben je weer een beetje opgeknapt ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oja, bij de action zag ik ook al pepernoten liggen. Idioot vroeg. Maar voor mijn zoon al te laat, die is nl gek op pepernoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Floor, beautiful granddaugher...well done, Sydney! I do believe it is in the genes with such talented family. Meanwhile, I featured hydrangeas on my blog today...mine are huge this year with the unusual heat we have endured.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een talent heeft Sydney, alle reden om trots op te zijn! Zowel qua maken als modelleren is er een toekomst voor haar weggelegd.
    Afgelopen week nog geen pepernoten gezien in de lokale appie, maar heb ook niet door alle gangpaden gelopen 😉 Ik ga ze nog lang niet kopen, pas als Sint in het land is (uit principe, ik vind het echt te zot voor woorden dat het er al in augustus ligt)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Floor,

    Nou ja, het wordt steeds gekker met die pepernoten. Als de R in de maand is, toch? Jemig!
    Sydney heeft een prachtige jurk gemaakt! Je kunt met reden supertrots zijn. Zo knap van haar!
    De eerste herfstachtige bloemen, ook dat is weer genieten. Mooi!

    Ik wens je een fijn weekend en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je mag trots zijn op Sidney die zo'n prachtige jurk heeft gemaakt. Ze showt hem als een volleerde mannequin, ze is een plaatje. Geniet nog fijn van de tuin, die is ook een plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow...dat je nog niet gebarsten bent van trots. Echt zo ontzettend knap van haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat knap gemaakt door je kleindochter. Leuk dat ze de jurk ook nog mocht showen.
    Mijn dochter had de eerste pepernoten ook al gesignaleerd. Ik koop ze toch echt nog niet.
    Wat een prachtige herfstanemonen! De egel heeft een mooie tuin uitgezocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En de pluimhortensia's ook prachtig natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk zo'n creatieve kleindochter.
    Binnenkort je lapjes bewaken.
    En zulke mooie bloemen staan er in jou tuin.
    Ben gek op snoepen maar kruidnootjes die hoef ik niet (gelukkig)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk Floor, dat Sydney ook al talent heeft voor het werken met stoffen. Ik heb geen kennis over jurken, maar dit ziet er volgens mij prima uit. Leuk dat "de jeugd" (ik voel me oud nu :-) ) dit toch ook nog leert en leuk vindt. Helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ontzettend leuk dat ze haar eigen ontwerp kon uitvoeren. Zo leuk helemaal beschilderd. Het is een gracieuze prinsessenjurk geworden. Hij staat haar geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een talent heeft Sydney, maar ze heeft dan ook een heel creatieve oma dus de appel…… super mooie jurk heeft ze gemaakt, daar kan ze trots op zijn.
    Wat leuk die egel op klaarlichte dag, vast op zoek naar eten, al zie je dat niet vaak. Mooi je hortensia’s ook je tuin staat er altijd zo fleurig bij. Jammer dat de zomer al weer voorbij is bijna, terwijl ik het gevoel heb dat die nog niet eens is begonnen…..maar om nu al kruidnootjes te verkopen….daar heb ik nog helemaal geen trek in. Nee hoor, nog even na zomeren met hopelijk nog wat mooie dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Floor,
    Had ik bijna dit leuke blogje gemist!
    Wow, wow en nog eens wow. Wat heeft je kleindochter dit ontzettend goed gedaan!! Het creatieve talent zal toch via de genen doorgegeven zijn. Daar mag je best trots op zijn. Toch leuk dat er zulke workshops voor de jongeren worden georganiseerd.
    De plantjes hebben het goed gedaan met al die nattigheid deze zomer. Wij daarentegen hebben toch de zon een beetje gemist. We zullen maar hopen op een heerlijke Indian summer. De vooruitzichten zijn alvast veelbelovend!!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig dat Sydney zo'n workshop kon volgen, ik wist niet dat dit bestond! Nou, het is aan haar besteed zeg.. wat een beauty van een japon heeft ze ontworpen en gemaakt. Leuk dat alle facetten aan bod kwamen! En ik snap heel goed dat je apetrots op haar bent...
    Fijn dat je nog even van je mooie tuin en het nazomerweer kunt genieten hè..

    BeantwoordenVerwijderen