vrijdag 20 augustus 2021

Toch maar weer???

Ik weet het, ik zou geen poppen meer kopen omdat mijn poppenkamer vol is.
Maar... ik heb deze ook niet gekocht. Hoe dat kan???


Ik kreeg via mijn blog een mailtje van Trijnie dat ze twee poppen had die ik gratis bij haar mocht komen ophalen.  Ze woont niet zo ver bij mij vandaan, dus dat hebben we afgelopen zaterdag gedaan.
De linker Schildpadpop heb ik al lang, de rechter kreeg ik van haar.  Is het geen schatje?
Ik had deze natuurlijk al in verschillende maten, maar deze maat (50 cm) had ik nog niet, dus is toch een mooie aanvulling. 

Het is een stoere jongen. Het leuke broekje heeft ze zelf gebreid.
Heb hem Thomas genoemd.
Omdat Trijnie ook een quiltster is heb ik haar wat lapjes laten uitzoeken uit mijn voorraad.
Zo waren we allebei blij.


Dit mooie donkere Schildpadpopje popje kreeg ik ook van haar. Had ik ook al, zelfs in dezelfde maat, maar dat maakt me niet uit.
Wat een liefje is het!
Maar, ik kreeg haar niet zo mee, haar armpjes waren er af...


Dus ging de arme schat zonder narcose op de operatietafel.
Alles klaar leggen, het elastiek, een pincet en de aderklem...


Een aderklem??? Ja, die klem heb je nodig om het elastiek even heel strak te spannen en dan met de pincet het ankertje in het tweede armpje prutsen.


Kijk daar staat ze, naast haar zusje met het gele jurkje en haar andere poppenvriendjes.
Ze is wat donkerder dan haar zus, dus toch een beetje anders.
Heb haar een Afrikaanse naam gegeven Halima. Haar zusje heet Majani.


Een klein gedeelte van mijn verzameling.

Heb ik nog wat met mijn lapjes gedaan?
Eigenlijk ben ik momenteel het meest aan mijn hartjesquilt bezig, maar een tijd geleden heb ik weer wat gedaan aan mijn blauwe bloemenquilt.


Daarvoor moet ik heel erg veel kleine mini cirkeltjes maken en appliqueren. 


Zo'n bloemenblok is erg kaal als er geen cirkeltjes op zitten.


Kijk, dat is beter! Weer eentje af. Werk er niet zo vaak aan, maar dat hoeft ook niet.
Eens komt ie af. πŸ˜€


Het laatste randblokje is ook klaar, mag even samen met mijn oude melkkoetje op de foto.
Allebei blauw hè...

Het wil met mij nog niet erg beter gaan, maar we houden moed.
Doe heel rustig aan en gelukkig heb ik mijn Theo, mijn hondje en mijn lapjes.
Nu nog een beetje zon en warmte ...

Fijne week gewenst!
Liefs,
Floor

11 opmerkingen:

  1. Dank voor jullie reacties!
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief cadeau, dat past echt bij jou. Die blauwe bloemenquilt blijft fascinerend om te volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thomas en Halima zullen het vast naar hun zin hebben als lid van jouw poppenfamilie. Je bent inmiddels een volleerd poppenchirurg, compleet met aderklem. Het resultaat van de ingreep is een volledig gerestaureerde lieve pop. Leuk, dat ze ook een zusje heeft. Veel plezier er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief dat je deze popjes kreeg.
    En voor zo'n operatie draai jij je hand niet om.
    Je blauwe blokjes worden, zoals altijd bij jou, weer prachtig.
    Vandaag was het zonnetje erbij bij ons, eindelijk, hopelijk ook bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief dat je zomaar deze poppen kreeg. Bij jou vinden ze een fijn huis. Ik wist dat je handig bent met de schaar, maar een pop opereren, dat vind ik wel heel knap.
    De blauwe bloemen zijn prachtig. Ik hoop toch echt dat je je binnenkort weer een stuk beter gaat voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Trijntje wist precies bij wie haar poppen een goed thuis zouden krijgen. Het is een gezellige poppenfamilie bij jou.
    Mooi bloemenblok met de cirkels erbij.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een waardevolle cadeaus heb je gekregen van Trijnie. Ze zien er allebei zo lief uit, Thomas en Halima.
    En wat een prachtige blokjes met cirkeltjes heb je alweer af, zo netjes en precies. Nogmaals wens ik je veel beterschap, hoop dat je snel weer fit voelt.
    Fijne zondag πŸ€—πŸ¦‹♥️

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Floor,
    Wat geweldig om een mailtje te ontvangen waarin je deze twee schatjes worden aangeboden πŸ‘Œ. Een uitbreiding van je collectie zonder daarom de afspraak met jezelf te doorbreken 😊.
    Ik heb nog eens opgezocht waarom ze de naam "schildpadpop" dragen. Dat zal je waarschijnlijk eens verteld hebben op je blog maar ik wist het niet meer.
    Geweldig dat je zelf zulke reparaties kan uitvoeren πŸ‘πŸ‘πŸ‘.
    Wat een feestje om nog eens zo'n blauw blok te zien langskomen. Wat ben jij toch handig met die kleine onderdelen. Zo mooi gedaan πŸ‘Œ.
    Hou je taai Floor. Dag voor dag bekijken wat je kan doen en daar voldoende energie uit halen om de volgende dag weer verder te gaan ❤️
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt veel talenten hoor Floor, zelfs opereren met een aderklem! Operatie super geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen