vrijdag 6 augustus 2021

Veel ideeën van lieve lezers.

Lieve lezers, hartelijk dank voor de vele reacties en tips naar aanleiding van mijn vorige blogpost.
Zo fijn en lief dat er zoveel mensen hebben meegedacht hoe ik nu verder moest met de mooie blokjes die ik gemaakt had.

Ben nu al 3 weken ziek, het wil maar niet erg beter worden, maar zo af en toe heb ik toch wat ideeën van jullie uitgeprobeerd.


Doe er effen blokken tussenin waren diverse adviezen...


Misschien kleur bij kleur in rijen?...


De sasings er tussenin breder maken...


De blokken laten verspringen....
Eerlijk gezegd werd ik nergens blij van...


Dit is eigenlijk mijn oorspronkelijke plan, een beetje aangepast idee uit het boek.


Heb natuurlijk nog lang niet alle blokken klaar, maar zo zou het dan uiteindelijk worden ...


Kan ook op een witte of lichte achtergrond, maar zwart vind ik toch mooier.


Dit idee vond via Google...
Om elk blokje een randje stof van een bepaalde kleur, ook wel leuk...
Nee, natuurlijk niet van de gele vaatdoekjes die ik hier even voor heb gebruikt 😄


Toen kwam Marga met het idee om telkens  4 blokken bij elkaar te doen met een smalle sashing en die vier dan steeds met bredere sashings op de achtergrondstof te zetten.
Denk haast dat ik dit voorbeeld het leuks vind.
Nu eerst toch maar alle blokken maken die ik nodig heb, een grote zwarte lap stof kopen en dan nog eens kijken of het dit gaat worden, of toch mijn oorspronkelijke plan.

Het belangrijkste is nu, dat ik door jullie lieve reacties toch weer zin heb gekregen om verder te gaan met de fleurige Kaffe Fasset blokken.
Nu nog beter worden en weer energie krijgen, dan komt het vast allemaal weer goed. 🌸🌸🌸
Hoor trouwens Juultje ook weer zeuren dat ik het augustus blok eens moet afmaken...

Fijne week gewenst.
Liefs,
Floor

15 opmerkingen:

  1. Veel dank voor jullie reacties, altijd fijn om te krijgen.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke oplossing van Marga. Een hele leuke quilt wordt het zo.
    Wordt maar gauw weer beter, want dit duurt wel erg lang.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je weer verder wilt met deze vrolijke blokken. Misschien nog wat kleuren herhalen. Maar ik hoop vooral dat je gauw weer beter bent. Niet fijn om zo weinig energie te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat naar dat je zolang ziek bent, het wordt een beetje slepend dan hè.. Ik hoop dat je nu snel gaat opknappen hoor!
    Marga heeft je een goede tip gegeven, ik denk dat dit best heel leuk kan zijn. Fijn dat je nu toch weer zin in je blokjes krijgt.
    En Juultje moet ff geduld hebben hoor, het is nog maar nèt augustus...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat er met je mee word gedacht. Komt zeker goed met je kleurige blokjes.Beterschap gewenst.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zie je wel Floor, dat er een oplossing komt voor de KF blokken. Die zijn toch ook te mooi om niet te gebruiken. Maar eerst beter worden en laat Juultje zolang maar even piepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Floor,
    Fijn om te zien dat je al veel ideeën hebt uitgeprobeerd 👍.
    Volgens mij gaat het toch nog goed komen met dit project. Jammer om te lezen dat je zelf zo futloos blijft. Een quiltproject waar je je tanden op stuk bijt is ook al geen bron van energie. Hopelijk zet de kentering zich snel in. Ik wens het je van harte ❤️
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo zie je mogelijkheden te over, en op een donkere achtergrond knallen de blokken er lekker uit. Vind dat laatste idee er ook wel leuk en kunstzinnig uit zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was weer te snel..... ik hoop dat je snel opknapt Floor, ziek zijn is niet leuk, vooral niet als het zo lang duurt.

      Verwijderen
  9. Hoop dat je snel weer energie krijgt en beter wordt, binnenkort wordt het weer wat warmer en de zon komt weer tevoorschijn. De oplossing van Marga ziet er leuk uit.
    Beterschap toegewenst,groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vind de laatste foto ook het mooist voor jou blokjes.
    En bah nog niet beter.
    Gaat wel lang duren zeg!
    Van de week weer beter weer wie weet helpt het

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk om te lezen dat mijn idee in geode smaak valt maar er zijn vast nog wel meer mogelijkheden. Misschien als je opgeknapt bent en alle blokjes klaar zijn je het weer heel anders gaat bekijken.
    In elk geval heel veel beterschap en succes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat vervelend Floor, dat je al 3 weken ziek bent. Dan heb je vast ook de bee van augustus gemist. Ik hoop voor je dat je snel weer opknapt. En wat fijn dat je van diverse kanten ideeen aangedragen hebt gekregen om je blokken te verwerken. Ik moet zeggen dat ik dat paars waarop de blokken liggen ook wel mooi vind. Hopelijk krijg je door deze tips weer zin om verder te werken aan deze leuke blokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. (de vorige reactie van "unknown" ben ik, Gert ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat werd dus een heel gepuzzel, maar fijn dat je nu toch tevreden bent en er weer zin in hebt. Juultje is schattig. Ik hoop dat je inmiddels niet meer in de lappenmand zit.

    BeantwoordenVerwijderen