vrijdag 11 februari 2022

Caleidoscoopquilt is ready!

Het heeft jaren geduurd, maar mijn Caleidoscoop quilt hangt! 
Waarom het zo lang geduurd heeft? 
Omdat ik alleen maar aan de blokken werkte als ik op de bee was.
Daar wordt natuurlijk ook veel gepraat en gekeken wat anderen hebben gemaakt, dus meestal werd er maar 1 of soms 1,5 blokje gemaakt.
Maar dat is niet erg, altijd leuk om een speciaal bee-project te hebben.
Momenteel is dat een klosjesquiltje.


Vind het zo mooi al die witte cirkels die je ziet. Alle lichte stofjes vormen samen een cirkel.


Daarom heb ik de quilt alleen maar daar gequilt, om de cirkels extra duidelijk te laten uitkomen.


Even op de kast geplakt, onder de antieke paarden.




Heerlijk om al die verschillende stofjes uit te zoeken uit de voorraadkast.



Natuurlijk hangt de quilt nu op de ereplaats bij de eettafel, waar alle quilts komen te hangen als ze klaar zijn.
Tot de volgende klaar is natuurlijk, maar dat duurt nog even, moet nog beginnen met quilten van de blauwe bloemenquilt.


Toen ik vanmorgen Jody ging uitlaten en richting de lange houten brug liep, zag ik dit plaatje!
Een heuse meeuwen-bee 😄


Ze bleven rustig zitten toen ik dichterbij kwam, zo leuk.



Momenteel zit ik lekker warm binnen achter mijn laptop een blogberichtje te typen, terwijl ik twee mannen aan het werk heb gezet om een nieuwe schuttingpaal te plaatsen.
Die was geknakt met de laatste storm.
Rechts is natuurlijk mijn Theo, die een helpende hand toesteekt, en links de tuinman die het klusje moet klaren.


Kijken of het goed gebeurd is ook heel belangrijk...


Het nieuwe vogelhuisje werd opgehangen, want het oude had een lek dak.


Kom maar kijken Meesjes, jullie nieuwbouwhuis is opgeleverd.
Daarna nog een boom gesnoeid en voorlopig is mijn tuinman weer even klaar.


Jody vind het allemaal wel best en ligt lekker warm te wachten op het voorjaar, net als ik.
Wens jullie allemaal een hele fijn week toe.
Liefs,
Floor





17 opmerkingen:

  1. Dank voor jullie reacties!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige quilt en prachtige kleuren. En hij hangt daar zo mooi.
    Fijn dat schutting gemaakt wordt. Je hebt goede hulp.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Floor,
    Wat fantastisch dat je caleidoscoopquilt af is. Ze is prachtig geworden!!
    Ik zie dat de witte bogen uit verschillende kleine stukjes bestaan. Hoe bijzonder mooi is dat. Goed idee om de quilt zo door te quilten. De cirkels springen er zo mooi uit!
    Dat wordt weer genieten daar aan tafel met dit uitzicht!!!
    Fijn om zo'n behulpzame mannen rondom je te hebben die je met dit soort klussen willen helpen.
    Fijn dat je weer naar buiten kon voor je wandelingetje met Jody!
    Hij moet er duidelijk van bekomen -:)
    Fijn weekend Floor!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ereplaatsje is dik verdient. Wat een prachtige quilt Floor.
    Fijn dat de tuin weer op orde is, nu hopen op een nestje in het voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super mooie quilt heb je weer gemaakt.
    En je tuin is weer om van te genieten.
    Hoop dat het meesje gauw het huisje vind

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is je quilt prachtig geworden en zulke frisse kleuren, een plaatje voor aan de muur.
    Fijn dat je een paar sterke mannen om je heen hebt om je te helpen.
    Fijne week toegewenst, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Floor wat is dit weer een prachtig quilt. Zo mooi door gepit en de kleuren.
    Een ere plaats bij je tafel, geniet er van
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie quilt is dat zo met dat licht en dan dat rood dat ook terug komt! het is altijd een leuk werk alles bij elkaar zoeken maar mooi gedaan geniet er maar van ,groetjes van Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor,

    Je bee-quilt is prachtig geworden en wat een mooie stofjes als je dat van dichtbij ziet!
    Dat er maar goede bewoners mogen neerstrijken in je huisje ;)

    Fijn weekend en ja, hopelijk wordt het snel lente!
    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een prachtige quilt, werkelijk waar! Het is zo leuk om het verschil te zien tussen dichtbij en veraf. Pas veraf zie je de witte cirkels, en de kleinere stukjes vallen dan weer weg.
    Fijn die hulp in de tuin! Je schutting kan nog wel mee zo te zien. De palen gaan altijd als eerste kapot of om.
    Heb je genoten van de zon vandaag?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je quilt is erg mooi geworden en hangt daar mooi boven de tafel. Fijn dat je hulp hebt in je tuin en de schutting straks er weer netjes bij staat.............liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het heeft misschien een tijdje geduurd, maar het resultaat is weer zóóó mooi! Hangt echt prachtig daar boven de tafel, je geniet er vast met volle teugen van!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd met je mooie Kaleidoscoopquilt, wat een leukerd is dit geworden. Leuk idee trouwens een speciaal bee project te hebben, ik neem meestal maar mee wat ik net op dat moment voor handen heb... Fijn dat de bees weer plaats kunnen vinden, ik heb er deze week zelfs 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen