donderdag 3 februari 2022

Poppen stoffen...

Allereerst hartelijk dank voor de vele suggesties voor mijn mandjes-blokjes van mijn vorige blogberichtje, waar ik hevige twijfels over had. 
Ik bleef er steeds naar kijken op mijn ontwerpwand, en opeens wist ik het zeker, ik wilde ze allebei niet zoals ik ze gemaakt had, alleen de witte mandjes vond ik maar leuk.
Heb nu iets anders bedacht, maar dat laat ik een andere keer wel zien...

Begin januari als ik de kerstspullen allemaal heb opgeruimd, ga ik mijn poppen afstoffen.
Zoals de meesten van jullie wel weten, heb ik er 130, en allemaal oud tot antiek.
Vrijwel allemaal zijn het Schildpad poppen, die vind ik zo leuk.


Het is te veel en te vermoeiend voor me om dat allemaal tegelijk te doen, dus zo af en toe doe ik een plankje.


Grappig, op deze foto zie je boven de poppen de foto's van mijn ouders en mijn grootouders.


Op deze een gedeelte van mijn Antieke Wedding sampler quilt, waar ik elke dag van geniet.







Dit drietal zijn Minerva poppen, ook heel mooi vind ik.





Ik stof ze maar 1 keer per jaar af, en dat is te zien 😁


Je kunt zien waar ze gestaan hebben op de plank. Wat een stof!
"Schaam je je niet een beetje voor zoveel stof Floortje?".... 
Ben je gek, zolang ik ze op hun plek laat staan, zie je er niks van toch? 😉


Allemaal even op het bed, en dan de swiffer er overheen...
Na een paar weken waren alle plankjes klaar.


Hoefde ze niet alle 130 af te stoffen, want al deze kleintjes staan in een vitrine. 
Zo, weer een jaartje geen omkijken naar...


Heerlijk weer genieten van veel bolletjes in potjes in huis.

Afgelopen maandag (31-1) werd ik weer een jaartje ouder, 74 jaar alweer.
Helaas moest ik mijn 3 bezoekers afzeggen omdat ik ziek was en op de uitslag van de Coronatest van de GGD zat te wachten.
Geen corona, maar wel al anderhalve week ziek voelen. 😖
Gelukkig kwam Theo wel gezellig een stukje taart eten en prachtige rode rozen en een paar kadootjes brengen.


Heerlijk, ik kreeg ook heel veel kaarten. 
De kerstkaarten zijn er weer af, maar nu kunnen deze gezellig hangen.


Hoop zo dat ik me zaterdag weer beter voel, want dan is er eindelijk weer een gezellige quilt- bee, en dat wil ik niet missen.
Wens jullie veel zon deze week, want ook dat missen we momenteel.
Liefs,
Floor 💗

12 opmerkingen:

  1. Altijd blij met jullie reacties!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog gefeliciteerd Floor. Leuk dat je toch post en kadootjes kreeg.
    Wat veel poppen heb je. En wat een mooie allemaal. Als je ze eens per jaar afstoft heb je er toch veel werk aan. Maar nu staan ze weer lekker fris te staan met elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van Harte Proficiat Floor met jou verjaardag. Ja jammer dat er nog steeds corona is dat maakt alles minder gemakkelijk en spontaan.
    We moeten er maar mee leren leven.
    Wat prachtig al die poppen van jou 1 keer per jaar afstoffen is toch prima het moet natuurlijk wel leuk blijven.
    Ik hoop dat je snel weer opknapt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog gefeliciteerd met je verjaardag Floor, en wat een prachtige verzameling poppen heb je, leuk hoor.
    Wens je een fijne week toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een museumcollectie die je hebt staan, Floor! Prachtig om ze langs te zien komen, ik heb alle foto's even vergroot bekeken. Er zitten zulke lieve dametjes tussen...
    Fijn dat ze allemaal weer stofvrij zijn, want dat is toch prettiger voor de poppenkinderen. Maar dat het klus is, wil ik wel geloven!
    En... nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een oen ben ik, nu ben ik dit jaar weer te laat. Maar ik heb het nu genoteerd hoor. En je kaart is alsnog onderweg...
    Jammer dat je je niet fit voelde. Het moet maar snel voorjaar gaan worden met een lekkere portie zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog van harte gefeliciteerd, Floor! Jammer dat je ziek was, maar taart eten met de anderen haal je vast wel in ;) Ik hoop dat je inmiddels weer bent opgeknapt!
    Het was weer genieten met al die prachtige poppen, quilts en jemig, die leuke kinderwagens!
    Dank je wel weer voor deze leuke tour.

    Fijn weekend!

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog een fijne verjaardag gewenst en wat een mooie verzameling is dat toch ik geniet ervan om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Floor,
    Hieperdepiep hoera voor jou Floor!!!
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Jammer dat je geen bezoek kon ontvangen maar dat ga je ongetwijfeld inhalen.
    Die lieve Theo heeft je zeker kunnen opbeuren met die rozen en cadeautjes.
    Wat een ongelooflijke poppencollectie heb jij. Het lijkt wel een museum bij jou thuis. Ja, dat afstoffen lijkt me een gigantische klus. Snap het helemaal dat je dat maar 1x per jaar doet.
    Maar nu staan ze allemaal weer te blinken. Missie volbracht Floor!!
    Ik wens je een fijne week. Hopelijk ben je weer voldoende hersteld zodat je weer leuke dingen kan doen!!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog gefeliciteerd.
    Wat een boel poppen heb je al gespaard.
    Een eigen museum en heel wat af te stoffen.
    Maar ook fijn om ze even in je hand te houden. Stiekem even spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. A belated Happy Birthday to you. Since I turned 70, it is also moving too fast I feel. I have so much I want to do all the time. Meanwhile, what a lovely collection of dolls to give you happiness. I love your baskets you made and the idea of some being negative too. I do hope you are all well now and can enjoy your outing. Take care though.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een ontzettend leuk blog heb je, schitterende poppen en een heel leuk bankje op de 1e foto, ik ben er weg van.
    En nog gefeliciteerd met je verjaardag, ik werd op dezelfde dag 77.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat schitterend al je poppen. De een nog mooier dan de ander.
    Het is een hele verzameling he. Veel plezier ermee...........liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen