zaterdag 19 februari 2022

Mandjes en storm.

Enige weken geleden vroeg ik jullie HIER om advies over mijn gemaakte mandjes voor mijn mandjesquilt waar ik niet helemaal tevreden over was.


Ik had tussen elk mandje een ander stofje gezet. Weer eens wat anders.
Ondanks dat de meesten van jullie dat leuker vonden dan zonder, bleef ik maar twijfelen.
"Bij twijfel niet doen"  zeg ik altijd, dus bedacht ik wat anders.


De gemaakte mandjes moesten dus weer uit elkaar. Nooit leuk dat achteruit naaien.


Maar kijk, heb bedacht om elk mandje af te werken met een lief smal kantje.
Daar werd ik wel blij van.


Omdat ik zelf vrijwel geen smalle kantjes had, heb ik die bij  Ria Koster besteld die op Marktplaats heel veel kantjes te koop heeft.


Zo waren de mandjes eerst...


en nu zijn ze versierd met kantjes. Ben helemaal blij.
Toen ik ze zo had neergelegd, miste ik toch wat.
Wilde eerst alleen maar blauwe mandjes, toen kwam daar roze bij en wat bruin, maar ik miste geel.
Ik had geen zacht gele stofjes, maar even zoeken...


en vond tussen de overhemden van Wim 2 gele overhemden, die natuurlijk gelijk tot mandjes verknipt werden.


Een kapot dekbedovertrek gaf me nog een lief geel mandje.


Daarna nog twee gemaakt, heb er nu weer helemaal zin in.


Deze heb ik nu allemaal op mijn ontwerpwand hangen. 
Zoals je ziet heb ik mijn witte mandjes, zeg maar in negatief gemaakt, wel gehouden, daar was ik wel blij mee.
Nu dus lekker verder gaan.


De twee stormen hebben in ons land flink huis gehouden. Verschrikkelijke dingen gebeurd en zelfs doden gevallen.
Hier gelukkig niet, maar wel hield de schutting het niet helaas.
Verleden week vrijdag had mijn tuinman de schutting aan de andere kant van de tuin gerepareerd, en nu dit weer.
Drie palen afgeknapt en twee grote schuttingdelen lagen over de planten.


Gelukkig heb ik veel sterke buurmannen, die me geholpen hebben om de losgeslagen schuttingdelen weg te halen. Dank je wel Ewold, Hans en Ruud!


Tja, nu zie ik de niet zo mooie en rommelige buurtuin, dat is minder 😖
Jody vond het wel leuk, want nu had ze twee tuinen om te snuffelen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.


Dat was allemaal met de eerste storm.
De storm van vannacht brak weer 3 palen van mijn schutting, zodat ie nu helemaal moet worden weggehaald.
Ook een ruit uit de kas gewaaid, die wonder boven wonder heel bleef.


Gelukkig bleef mijn mooie verleden jaar gekochte wilgenboompje heel ondanks dat die geplet was onder de schutting.


Zo mooi die roze katjes.


Wel genoten van de week van de grillige wolken die weerspiegeld werden in de grote plassen water in het weiland.


Jody geborsteld en geknipt zodat ze netjes het weekend in kan.
Moet je haar braaf zien liggen, lijdzaam afwachtend totdat ik klaar was.

Nu weer lekker een mandje in elkaar gaan zetten, echt een werkje voor een winderige dag.
Wens jullie een fijne week, met veel zon en geen storm meer.
Liefs,
Floor

14 opmerkingen:

  1. Dank voor jullie reacties.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk wilgenboompje met de roze katjes!
    Wat een klus nu weer om een nieuwe schutting te moeten laten plaatsen. Ben dan altijd bang voor mijn plantjes want oh die mannen stampen gewoon over alles heen.
    Hier zou het trouwens nog wel meevallen want veel staat er nog niet hier in de nieuwe tuin.
    Jody kan weer netjes het weekend in en je mandjes zijn mooi met deze kantjes.
    Goed weekend en groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede keus, Floor om die kantjes ertussen te zetten. Fijn hè, dat je dan lekker verder kan.
    Ellende met je tuin is dan weer niet zo fijn, hopelijk komt alles gauw weer in orde. Het wilgenboompje is enig met die roze katjes. Had ik nog nooit gezien.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je met de nieuwe mandjes wel blij bent. De kantjes staan er heel goed bij. Nou pech met de schutting joh. Maar t struikje staat te stralen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love your change for the baskets...those delicate edgings suit them all so well. The weather is worse it seems and I'm sorry you had some damage like that. Here it is very snowy but all good so far.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O ja, ik vind je mandjes nu veel mooier! Erg leuk bedacht met die smalle kantstrookjes. Het ziet er zo lief uit en het geel erbij zorgt voor de zonnige touch...
    TJa, die schuttingen hebben wat te lijden met storm, balen is het wel want je blijft bezig.
    Die Jody, zoals ze daar ligt. Ik moet er om glimlachen, lekker beestje hoor.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh die roze katjes... prachtig!!!. En je (extra) naaiwerk, ook prachtig natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn het schattige mandjes zeg.
    Lieve kleurtjes heb je er voor gebruikt.
    Dus nu succes ermee he.
    Wat een storm allemaal he, echt niet meer leuk met die regen er ook nog bij.
    En dan nog al die schade bij jou, jullie hebben helaas weer werk zo in de tuin..........liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor,
    Ooooh, wat heb je een mooie oplossing voor de mandjes bedacht!! Ik vind ze geweldig zo. Zo'n lieve romantische mandjes zijn het geworden met dat kantje erbij. Wat fijn dat je zelfs hemden van Wim hebt kunnen verwerken. Zo mooi die gele mandjes erbij!!
    Volgens mij heb je weer helemaal zin om mandjes te maken nu alles in de juiste plooi is gevallen. Ik kan dat soms hebben bij het kiezen van een verbindende stof tussen gepatchte blokken. Wanneer ik niet de juiste kleur kan vinden blijft een project daar soms op steken. Totdat ik op een keer toch de juiste stof vind en dan ben ik weer vertrokken!
    Wat jammer van de schade in je tuin door die zware storm. Je bent er toch maar weer druk mee om dat allemaal geregeld en terug in orde te krijgen.
    Wat mooi die roze katjes struik. Gelukkig heeft die de storm wel overleefd!!
    Ik wens je een fijne week!
    Hartelijke groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat was heftig die storm hier was er geen schade ,maar op sommige plaatsen veel dakpannen weg en bomen over de weg
    Ik vind die oplossing van je mandjes heel leuk en kantjes zijn altijd mooi.
    veel groeten van Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik had je posting vorige week al wel gelezen, alleen nog niet gereageerd, vandaar deze late reactie. Wat een leuke oplossing zo met die kantjes. Dank je wel ook voor de naam van die mevrouw die de kantjes verkoopt, kantjes hebben op mij ook een bepaalde aantrekkingskracht. Ik heb een mooie glazen pot waarin ik ze allemaal bewaar, alleen moet/wil ik ze ook ooit in quilts gaan verwerken. Veel plezier met het maken van de mandjes, ik zie de vorderingen vast wel weer voorbij komen hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelukkig bleef de schade beperkt tot de schutting Floor, het had erger kunnen zijn, maar leuk is anders. Hopelijk wordt het snel gemaakt.
    Je had het goed gezien wat betreft je mandjes, ik vond ze al héél leuk, maar nu ik die met de kantjes zie denk ik toch ook; die zijn véél leuker.

    BeantwoordenVerwijderen