zondag 22 mei 2011

Alle Japanse lapjes geknipt.

Vrijdag hadden we bij Carol Cox alweer de laatste les.
Jammer natuurlijk, maar een zomerstop is ook wel fijn, want er is genoeg te doen in de tuin.
Er moet weer een hoop gesnoeid worden momenteel.
Omdat ik nog één licht gekleurd Japans lapje te kort kwam, heb ik dat vrijdag nog maar gekocht en kon ik het knipwerk van mijn Japanse quilt vanmorgen af maken.

Alles is nu opgespeld en het is wel naar mijn zin geworden.
Het is wel een rommeltje zo, omdat het opspelden van al die ronde lapjes niet zo makkelijk ging, maar je krijgt een indruk van hoe het gaat worden.
In feite zijn het vierkante blokken met daarin een cirkel en een ronde vorm in het midden. Wel leuk dat die blokken verspringen, dat geeft een speels effect.
De kleine vierkante lapjes zijn van paarse, donkerblauwe en roze zijde.
De Japanse rode stof heb ik alleen gebruikt voor de cirkels, zodat die er een beetje uitspringen.

In totaal heb ik 16 verschillende Japanse geweven stoffen gebruikt, plus de zijde.
Nu kan het aan elkaar naaien gaan beginnen. Kan ik het leuk afwisselen met de sterretjes.

Vrijdag ook mijn Amish quilt mee naar huis genomen die nog steeds in de winkel hing.
Leuk natuurlijk, maar ik ben toch blij dat ik hem weer thuis heb. Kan ik er lekker van genieten en mijn kleine Amish meisje heeft nu ook weer haar echte achtergrond.

Over mijn kleine meisje gesproken........
Ons tweede kleinkindje dat op komst is, heeft haar 2e echo gehad, de z.g. 20 weken echo.
Er is 80 % kans dat het weer een meisje is, dus feest voor Lois, onze kleindochter, want zij wilde een zusje hebben.

Kijk eens naar dat kleine beentje! Wat een snoepie hè?! En ze peutert ook al in haar neusje op de bovenste foto.

Hier "kleine zus", of te wel "prulletje" haar armpje en haar hoofdje.
Wat prachtig toch dat zo'n kleine hummel al alles heeft! Ze hoeft alleen nog maar flink te groeien en dan kan "grote zus" haar begroeten, knuffelen en helpen verzorgen.

Zou kleine zus ook van die mooie zwarte haren hebben, net als grote zus Lois en haar mamma? Of misschien  blonde haren die haar pappa had toen hij klein was?
Nog 20 weken wachten...... is best nog heel lang, maar dat is het vast en zeker waard!

3 opmerkingen:

  1. Ach Floor, geweldig die foto's van de echo. Daar word je toch helemaal warm van als je zo'n klein beentje of armpje ziet. Wat is het toch een wonder!! Fijn dat het er allemaal goed uit ziet en wat zal Lois uitkijken naar haar zusje. Het is zo leuk als een kind al zo groot is, dat ze een heleboel kan begrijpen en 'mee in verwachting' zijn.
    Wat een werk is dat hè, om al die stukjes op te spelden en misschien weer te veranderen totdat het naar je zin in. Hij wordt mooi hoor! Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er al spannend uit. Nu kun je in ieder geval, ondanks dat jullie geen les meer hebben, lekker doorwerken. Ik ben benieuwd naar je vorderingen. En je hoekje in huis met de Amish quilt en Leah ziet er mooi uit. Fijn dat je nu weer zelf naar deze mooie quilt kunt kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi allemaal, je japanse quilt de amishquilt en een kleinkind opkomst! Wat een prachtig jaar voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen