maandag 16 mei 2011

Terug van weg geweest.

Hier ben ik weer, ben dit weekend weg geweest naar mijn vriendin Gea, die in het oosten van het land woont.
Was weer heel gezellig, maar o zo vermoeiend! Waarom "moeten" vrouwen toch altijd zoveel praten?
We willen wel eens stil zijn, maar langer dan 1 minuut houden we dat niet vol!
Maar, onder al dat praten heb ik toch nog 5 sterretjes genaaid! (Ja natuurlijk gingen de lapjes mee!)

Gea is geen quiltvriendin, dus zijn we niet naar een quiltwinkel geweest maar naar Intratuin in Lochem.
Dat vind ik als tuinliefhebber ook heel erg leuk.
Het was volop lente bij Intratuin en overal stond het vol met de mooiste planten. Deze Intratuin is heel erg groot en ze verkopen zoveel meer dan die in Utrecht!

Ik kon natuurlijk niks kopen. Als je met de trein komt, kunnen er geen planten mee terug in het koffertje, maar het winkelkarretje liep toch lekker vol, want mijn vriendin kan nog wel wat planten kwijt in haar tuin.

Na een gezellig pauze in het restaurant (praten, praten, praten....., afrekenen en naar de auto. Daar weer lekker verder kletsen.
Toen ik zondagochtend weer terug ging naar Utrecht, zat ik in een trein vol met Twente supporters!
Druk natuurlijk, met bier en veel praatjes, maar ze waren ook wel aardig, maar de stilte coupe was verre van stil, dat snap je.

Toen ik thuis kwam, lag daar een grote verrassing op mij te wachten!
Op mijn oproepje voor restjes Japanse lapjes in mijn vorige blogje, kreeg ik een reactie van Inge, en zij stuurde me deze prachtige Japanse stofjes! Je bent een schat Inge, en ik dank je nogmaals heel hartelijk!
Ik heb nu al zoveel Japanse stofjes dat ik eigenlijk al zou kunnen beginnen met die leuke quilt met Kokeshi popjes, maar nee, ik "moet" wachten, want ik heb nog teveel waar ik aan bezig ben.

Maar...... mijn ronde vormen quiltje (61 x 61 cm) is al af! Dus kom ik al een stapje dichterbij haha!
Nu hij gequilt is vind ik hem best wel leuk, maar zal hem toch niet ophangen. Maar de oefening met de ronde vormen was zinvol,  als voorbereiding op de Japanse quilt met ronde vormen van geweven stoffen die ik momenteel aan het knippen ben.
Als mijn S & S quilt-top straks klaar is, ga ik daar lekker aan beginnen, ben ik toch vast in de Japanse sferen!

3 opmerkingen:

  1. Oh, heerlijk in zo'n groot tuincentrum. Met koffiehoek, denk ik? Ik was er ook vanmorgen, maar dan hier vlak bij. Ze hebben ook heel veel leuke spullen voor in huis, allemaal dingen die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt, maar gewoon enig zijn. Soms doe je ook alleen maar ideetjes op.
    Wat een prachtige stofjes heb je van Inge gekregen. Bofferd!! En je ronde vormen quiltje is prachtig geworden. Weer een Affo!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een heerlijk weekend, Floor. Snuffelen tussen plantjes is toch ook erg leuk.
    Fijn dat mijn lapjes in de smaak vallen. T.z.t. zal ik goed kijken wat je er mee gaat doen LOL
    Prachtig, je ronde vormen quiltje, ziet er schitterend uit.

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker om zo even een weekendje weg te zijn. En wat een heerlijke Japanse lapjes heb je gekregen: die gaan het vast mooi doen in je Japanse quilt. Je ronde vormen zijn ook erg mooi geworden: gefeliciteerd met dit resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen